Indledning

TV oversvømmes af madprogrammer, hvor stjernekokke fremtryller den ene lækre ret efter den anden, og med en selvfølge hævder, at “dét kan alle bagefter gøre derhjemme”.

Det er dog min erfaring, at mange nok ikke ligger inde med hvidvindseddike, uanede mængder af friske krydderurter eller grønsager fra fjerne lande.
Derfor vil jeg kigge nærmere på færdigretter, som man heldigvis kan finde i rigelige mængder både i fryse- og kølediskene.

Min erfaring er, at der rent faktisk er retter på markedet, der er spiselige, men alt for tit er det en skuffelse. Jeg håber at kunne luge ud i de dårligste produkter og med tiden lede producenter og forhandlere til ikke kun at tænke på fortjeneste

Reglerne er, at der ikke tilføres retten noget med mindre det er anført som krav udover salt og peber. Serveringsforslag opfattes som forslag.

Retterne bliver tilberedt på lettest mulige måde. Til rådighed er mikro- og miniovn, komfur og almindeligt køkkengrej.

Alle retter anmeldes ud fra egne erfaringer, hvor der ikke lægges vægt på hverken ernæring, økonomi, vitaminindhold eller anden videnskabelig analyse af retterne. Det bedømmes ikke om retterne kan laves bedre og billigere fra bunden. Derimod focuseres der på smag, bekvemmelig samt om retten ligner dét, der er vist på pakken.

Pris pr. kg er i alle tilfælde regnet ud fra, hvad jeg i det givne tilfælde har givet for retten og skal ikke regnes for en generel pris for varen, da jeg hovedsagenligt benytter mig af tilbud.

~ af wozny på december 22, 2008.

Skriv et svar

 
