Kokkens Lækkerier: Andebryst

Julemenu, nemt og lækkert, direkte fra køledisk til mikrobølgeovn og klar på 5 minutter lød næsten for godt til at være sandt.
Andebryst med grønsager og rösti lød fristende og tilberedningen var da også nem, og efter 5 minutter tog jeg den ud. Det skal dog retfærdigt tilføjes, at jeg gav retten et minut ekstra efter at have arrangeret den på tallekenen.
Den færdige ret lignede rimeligt det, der var på pakken. Desværre kunne synes langt fra indfri forventningerne.

En mikrobølgeovn kan ikke lave sprødt skind, men da det blævrede skind heller ikke smagte af noget, var det ikke det store savn at skære det fra. Kødet var af god kvalitet og mørt, men smagte ubestemmeligt og kedeligt. Grønsagerne smagte alle ens, nemlig at absolut ingenting, og de medfølgende rösti havde mere konsistens af tykke pandekager – igen blottet for smag.

Jeg ville nok betakke mig for nogensinde at skulle spise dette igen, og at kalde det for “lækkerier” er nok en kraftig stramning.
Andebryst med grønsager og rösti er ikke pengene værd og en strist oplevelse, og jeg er ked af, at skulle starte min nye blog op med denne ret, men til gengæld viser det meget fint, at der er alt for mange ringe produkter i handlen.

Kokkens Lækkerier: Andebryst med grønsager og rösti er med beklagelse fundet på køl i Netto og fremstillet af Cuisa GmbH og importeret af Scandinavian Retail Food ApS.

~ af wozny på december 22, 2008.

Skriv et svar

 
