Shrimp Curry with Porotta

Hvor glad jeg end er for pasta-pande-retter er forandring jo at foretrække. Derfor var det med stor glæde at jeg fandt denne indiske ret i Nettos frysedisk.

Tilberedningen var let på anden, hvor de store tigerrejer, de friskudseende grønsager og den frosne sovs i terninger blev hældt ud. Ved let varme gjorde retten sig klar og det var kun nødvendingt at røre rundt enkelte gange. Imens dette stod på kunne man varme de medfølgende Porotta-brød i miniovnen. Hele tilberedningen tog kun 10 minutter, som det også stod på pakken.

På pakken fremstod retten nærmest som en slags thailandsk rejer i sovs, hvilket ikke helt stod mål med den kokasse-grønne gang sjask jeg endte op med, hvor det ærlig talt var lidt svært at genkende både rejer og grønsager.

Porotta-brødene, som er traditionel indisk, var af smag og konsistens som en mellemting mellem butterdej og pandekager, hvilket gav en ret fedtet smag.

Efter foreskrifterne sørgede jeg for at dyppe brødet i karrysovsen for at opnå den rette smag, hvilket udpræget bare var stærk. Det er svært at angive stærk smag, da alle er forskellige og alle har forskelige definitioner for, hvad stærk er. Den stærke indiske karry overdøvede al anden smag, hvis der havde været en og gjorde, at der ikke var nogen variation i retten.

I sidste ende sad jeg tilbage med en fedtet smag af alt for meget karry.

Posens indhold på 680g er beregnet til to, hvilket jeg finder for lidt til et helt måltid. Det foreslåes, at man servere med ris til, hvilket nok er anbefalelsesværdigt, og eller kan den bruges som en forret.

Shrimp Curry with Porotta fik mig ikke helt til at ringe. Den er god som forandring, men for fed og uinteressant til at jeg ville prøve den igen.

Shrimp Curry with Porotta er produceret i Indien hos Choice Canning Co og fundet i Netto

42.65kr/kg

~ af wozny på marts 31, 2009.

Skriv et svar

 
