Tulip Livretter: Millionbøf

Tulips serie fortsætter med Danmarks svar på spaghetti og kødsovs – millionbøf.

Efter 6-7 minutter i mikrodjævlen synes retten at have opnået en temperatur i nærheden af lavas kogepunkt, og den får lov til at komme ud.

Det er åbenbart meningen, at jeg skal identificere mig med det sort/hvide billede af den ambitiøse single-person med skovmandsskjorten, men “taberbakken” med den usædvanligt jævne kartoffelmos, der vidner om, at den nok et lavet af pulver, sammen med den let blævrende brune masse, der skal gøre det ud for “et komplet måltid for én”, som der står på pakken, får mig mere til at tænke på kedelig mad fra min militærtid.

OK, ikke den bedste start.

Retten overrasker heldigvis positivt, da der absolut ikke er noget i vejen med smagen af millionbøfsovsen, der smager som vor mor lavede den. Der er knap så meget kød i den som fotoet viser, og man skal igen være mere end almindelig fingerfærdig, for at kunne arrangere retten på en tallerken.

Jeg kan godt se, at det reelle billede af den færdige ret ikke vil gøre sig på pakken, men så sæt da et billede af en brølende kronhjort og en skovsø på i stedet. Det ville være lige så ærligt.

Mosen er stadig for ringe men sovsen er væsentligt over middel. Jeg købte retten på tilbud i Aktiv Super til en gylden 10´er og mener, det er et røverkøb. Havde det været fuld pris, ville det klart have været for dyrt. Så hellere en halv pizza.

28,57kr/kg (71,29 kr/kg)

~ af wozny på september 26, 2009.

Skriv et svar

 
