Delicato Lasagne

I Aldis frysedisk fandt jeg denne lasagne til kr.9.95 og min første tanke var da også “Dét kan man ikke lave 400g lasagne for!”, så det var med blandede forventninger jeg overlod den frosne pakke til opvarmning i mikrobølgeovnen indre.

Låget blev løsnet og pakken sat ind. 10 minutter senere kune den rygende varme, blævrende røde masse tages ud og jeg havde svært ved at genkende retten fra forsidefotoet, der mest mindede om en kødlagkage. Men jeg ville i første omgang ikke afskrive retten.

Det første store minus er generelt, at ostesovs opvarmet i mikrobølgeovn når temperaturer, der er solen værdig. Heldigvis indeholdet denne ret kun lidt til ingen ostesovs på trods af, at det er en ret væsentlig del af lasagne.

Under overfladen gemte sig 5-6 lasagneplader, der skulle udgøre 22%, smasket ind i en meget konsistensløs sovs med en svag smag af tomat. Pakken reklamerede med 12% kød, men de mikroskopiske kødstykker, der havde fundet vej til denne portion lå og følte sig overordentligt ensomme.
De resterende 67% måtte så udgøre “andet”, bl.a. den triste sovs.

Smagen mindede meget om Gnocchi Pomodoro, jeg tidligere har prøvet. Ligegyldig og uden væsentlig smag og er derfor langt under middel.
Som måltid er den mættende og billig og et brugbart alternativ til spaghetti med ketchup.

Delicato Lasagne er fremstillet af Freiberger Lebensmittel og fundet i Aldi.

24.88kr/kg

~ af wozny på oktober 3, 2009.

Skriv et svar

 
