Livretter Pølsemix

Efter den begrænsede succes med Baconmix fra Tulip, var det med blandede forventninger, at jeg kastede mig over Pølsemixen, jeg købte på tilbud i Netto.

Tilberedningen er standard pandestegning, som dog tog længere end ventet, da jeg ville forsøge at få pølsestykkerne stegt på nogenlunde samme måde, som fremgik af fotoet på pakken. Det lykkedes med rimeligt resultat, men havde da også taget næsten 20 minutter med konstant omrøring.

Ud over det forkogte kartoffeltern og løg var det i portionen en pæn del pølsestykke, der dog var en anelse smagsløse og ikke så røgede, som jeg ville fortrække dem. I modsætning til Baconmix, der godt kunne “ophøjes” til biksemad, var der ikke rigtig nogen mulighed i denne ret, da ingredienserne egentlig var velafbalanceret.
Dette endte med at blive et minus, da Pølsemix hurtigt blev en ret fed affære, med de fede pølsestykker og kartoflerne, der også var blevet tilberedt i fedstof.

Pakken på de 500g var pludselig rigeligt, selvom jeg nok spiser mere, end den gennemsnitsperson portionen er beregnet til, ikke fordi den mættede mere end ex. biksemad, men fordi den vamlede og blev for ensartet i smagen.

Tulips Pølsemix er en kærkommen variant af biksemad, der dog kunne blive bedre med lidt mere smag og nogle bedre pølser, og bedømmelsen bliver derfor kun middel.

35,00kr/kg

~ af wozny på november 3, 2009.

Skriv et svar

 
