Thai Green Chicken Curry with Jasmine Rice

Lidl-butikken havde to varianeter af orientalske kyllingeretter. Den røde fra sidst og den grønne, som jeg kastede mig over denne gang.
Denne gang var der ingen overraskelse i den lidt omstændige tilberedning med prikken, udtagning og røren rundt, og igen da tiden var gået og retten stedt til hvile på tallekenen, var den stadig kold og nok en tur i mikrodjævlen var nødvendig.

Retten så en anelse trist ud, men smagen var behagelig orientalsk. Belært af tidligere erfaringer havde jeg sorteret limebladene fra, inden jeg gik i gang med konsumeringen, så jeg ikke skulle laver forhindringsløb med gaflen gennem ris, sovs og de store møre stykker kylling. Om jeg nu allerede havde vænnet mig til chillismagen eller retten rent faktisk var mildere end den røde, ved jeg ikke, men oplevelsen var bedre end sidste gang. Smagen var god, chillien stærk uden at være overdøvende, og man kunne blive mæt.

Med mindre man skal matche retten med gardinerne, er der ikke den store forskel på, om man vælger den røde eller den grønne udgave af Chicken Curry with Jasmine Rice, men skulle jeg vælge ville medaljen gå til den grønne, der måske var lidt bedre.

Thai Green Chicken Curry with Jasmine Rice er produceret i Thailand for CM Food og fundet i Lidl.

27.78kr/kg

~ af wozny på november 29, 2009.

Skriv et svar

 
