Findus Fiskefrikadeller

Indtil videre har færdigretterne fra Findus ikke skuffet, så derfor for var jeg ikke det mindste nervøs, da jeg hentede en portion fiskefrikadeller med hjem.

Efter at have befriet retten fra sit paphylster, kom den velkendte “taberbakke” til syne. Mit første indtryk var: “De fiskefrikadeller er godt nok ikke ret store”. Fire flade middagskødbolle-store klatter kiggede tilbage på mig og bad om nåde, men der var ingen vej udenom.

5 minutter i mikrobølgernes skær var alt rettet havde behov for og en velkendt duft af fiskefrikadelle bredte sig, da folien blev fjernet.
De undseelige frikadeller var ledsaget af lidt stegte kartofler, nogle stykker bønner, der mindede om sukkerærter og nogle stykker almindelige og gule  gulerødder i en sovs, jeg identificerede som remouladesovs efter jeg havde nærlæst emballagen.

Grønsagerne var sprøde og velsmagende. Kartoflerne lidt kedelige og manglede salt. Sovsen var uden den store smag. Frikadellerne duftede godt og smagte rimeligt, men føltes som en hård melbolle og manglede derfor konsistens.

Selv med en portion på 390g, var det for lidt til at blive mæt, men nok, da det ikke var den største kulinariske nydelse.

Fiskefrikadeller fra Findus ender med at blive en ligegyldig gang miskmask, der indeholder glimrende grønsager og fisk, men mangler smag. Jeg ar dog mødt værre retter og fiskefrikadeller er en kærkommen variation til biksemad, brændende kærlighed og boller i karry.

Retten blev fundet i Fakta som ugens tilbud under lanceringen af denne nyhed fra Findus.

46.03 kr/kg

~ af wozny på februar 25, 2010.

Skriv et svar

 
