Kitchen Joy Kylling i rød karrysovs med jasminris

Den anden variant af Thai Cube skulle naturligvis også prøves.

Tilberedningen var igen skræmmende let, da hele papæsken bare blev lagt i hænderne på min mikrobølgekok. Seks minutter senere indikerede nogle hæse >pip<, at retten var klar eller i hver fald rygende varm.
Jeg brugte lidt tid på at hælde ingredienserne ud på en tallerken, hvilket absolut gjorde det visuelle indtryk bedre end at spise direkte fra bøtten.

10 lækre safttige og velsmagende stykker kylling lå i den rødlige lidt vandede sauce med små fedtperler på. Belært af tidligere oplevelser spiste jeg behændigt udenom limeblade og andet “pynt”.
Saucen var i den milde skala af stærk men smagte godt. Risene var bløde men stadig en anelse for neutrale taget i betragtning, at der var tale om jasminris. Samlet smagsindtryk var fortræffeligt og kan klart anbefales.

Eneste minus er stadig portionens størrelse. Hvis man skal hen og koge ekstra ris ved siden af, går en del af det hurtige ligesom af konceptet. Kylling i rød karrysovs med jasminris var klart min favorit blandt de to varianter jeg har prøvet og ligger ligesom den anden i toppen af min meget løse bedømmelsesskala.

Kylling i rød karrysovs med jasminris blev fundet i Netto til tilbudspris på en 10´er, men koster normalt tæt på en 20´er.

Thai-Cube er fremstillet af CB Food i Bangkok.
28.57kr/kg (57.00kr/kg)

~ af wozny på maj 19, 2010.

Skriv et svar

 
