Tagliatelle Carbonara

Pastaretter er altid nemme, men tit er der tale om panderetter. Den friske pasta er stort set en færdigret i sig selv, men man ender mange gange med den sikre Pasta Bollo, der tager stort set den samme tid, om man laver den fra bunden eller benytter Knorrs pulver.
Derfor var det rigtig rart, da Netto havde fået en combi-pakke med pasta og sovs på kølehylden. For en skinnende 20´er kunne jeg erhverve mig pakken og gå forventningsfuldt hjem.

500 g semifrisk pasta og en lille pose med 200 g hvid sovs med lidt grønt og rødligt blev gjort klar til tilberedning. Selvom mikrobølgeovnen er min foretrukne køkkenassistent, valgte jeg dog at varme retten op vha kogende vand. På trods af, at jeg skulle vente på at vandet kom i kog var retten færdig på lidt over 10 minutter.

Pastaen var som man kunne forvente. Bedre end hård pasta, men ikke helt så god som rigtig frisk pasta. Sovsen var temmelig tynd og mælkeagtig og bovskinkestykkerne var ret små. Sovsen smagte bedre end tungen ud af vinduet og gjorde da, at man kunne kalde det et måltid.

Der var rigeligt med pasta, og der kunne godt være mad til to, men jeg ville nok ikke udsætte en anden for denne ret. På den anden side, var det en kærkommen variant til pasta med ketchup, men taget i betragning at pasta vel nok er det billigste materiale i universet og at rigtig frisk pasta ikke er voldsomt dyrt, så kommer man sig hurtig over den overvældende portion, og det bliver en middelmådig oplevelse.

Tagliatelle Carbonara er fremstillet af Steinhaus GmbH i Tyskland og findes også med en tomas/basilikum sovs, som jeg også vil prøve. Retten er fundet på køl i Netto.

28,57 kr/kg

~ af wozny på november 18, 2010.

Skriv et svar

 
