Big Box boller i karry

Jeg har tidligere prøvet en ret fra Big Box, der prøver at slå på kvantitet og derfor fejlede sidste gang på kvalitet.

Denne gang har de kastet sig over en anden klassiker indenfor færdigretter nemlig boller i karry, der godt kan smage godt.
Den klassiske plastikbakker, der har interneret rettens hoveddele i seperate rum, får perforeret plastikken med nylig indkøbt Globalkniv (fint skal det være), og resten af opvarmningen overlader jeg til min lille elektriske ånd i kasse. Efter 8 minutters summen ser og føles retten varm, og den får lige lov til at stå lidt tid, som foreskrevet på pakken.

Den varme damp slår mig op i ansigtet, da folien fjernes, men det også det eneste der kommer op, for den forventede karryduft udebliver helt.  Jeg står nu med en bakke, der har ét rum med brandvarm sovs og boller, og ét rum med knastør men dog lune ris. Her kunne man godt have ønsket sig en bakke, som man kender Risifrutti, hvor de to halvdele let kunne vendes over i hinanden, for hvem spiser tørre ris?

Med lidt pæren rundt med en gaffel lykkedes det til sidst at få delene blandet, og så kunne man jo håbe at karryen ligger skjult i sovsen, men der bliver man desværre skuffet. Sovsen er godt nok gul, men smager kun ganske svagt af suppe. Den er ikke engang særlig salt, hvad man kunne have frygtet, men har smag og konsistens som mælkesovs. Bollerne er temmelige hårde, men smager dog rimeligt og er fuldt på højde med en hvilken som helst anden optøet frossen suppe- eller frokostkødbolle. Risene er tørre og kedelige og uden smag.

Lad mig nok en gang slå fast, at jeg er stor tilhænger af maxiportioner, men der må også godt være en smule kvalitet i varen, og det er der nok en gang IKKE i Big Box´ udgave af boller i karry. Man bliver mæt, men det gør man også af en portion havregryn, der vel kan laves for 3 kr. Ikke overraskende må Big Box boller i karry finde sig i, at blive placeret i dumpeklassen.
Big Box boller i karry er produceret af Normeat,  der er et datterselskeb til Tulip og købt i Netto.

HUSK: Jeg spiser disse retter, for at I ikke behøver.

44,33 kr/kg

~ af wozny på marts 8, 2011.

Skriv et svar

 
