Knorr Chunky Tomato Soup

Fra Nettos stålkurv med Knorrs flydende supper,  havde jeg snuppet en variant, som jeg snart har prøvet fra mange producenter : den klassiske tomatsuppe. Det var ikke med de helt store forhåbninger, jeg gav mig i kast med posen, selvom forsiden var prydet af et flot billede.

Det første jeg konstaterede var, at der var forbavsende mange stykker tomat i suppen, hvilket jeg langt fra har været vant til. Tallerkenen med suppen blev overladt til mikrobølgernes svage summen og jeg satte mig tilbage for at vente. Om det var min ovn, der var for kraftig eller et stykke tomat, der led af selvmordstanker, ved jeg ikke, men tre minutter inden i opvarmningstiden lød der et “Pop” fra ovnen. Et stykke tomat var eksploderet og havde spredt død og ødelæggelse i ovnens indre, dog uden skader der var større end, at det kunne klares med lidt køkkenrulle. Efter denne lille episode blev de sidste minutter nøje monitoreret for, at det ikke skulle gentage sig.

Den varme ret må siges at ligne forsidefotoet og den duftede også fremragende. De store stykker tomat var lækre – nogen med skræl andre uden men alle søde og velsmagende. Suppen smagte svagt af krydderurter og levede fuldt op til en tomatsuppe, jeg fik serveret på en restaurant for et stykke tid siden. Om det var fordi, at de også benyttede Knorrsuppe skal være usagt. Fakta er at Knorr Chunky Tomato Soup er den klart bedste tomatsuppe, jeg har fået til dato og til en tilbudspris på 13,50kr for 570 ml er det et fantastisk køb,  og selv med en normalpris på kr. 24,95,  er det en uovertruffen forret, man godt kan servere. Det kan godt være, at det er let at lave tomatsuppe, men jeg har svært ved at se, at det kan gøres bedre.

Jeg kunne i et svagt øjeblik forledes til at sætte denne tomatsuppe i en kategori for sig selv og kalde den “Fremragende“, men den må blive udnævt til duks i over middelklassen.

23,68 kr/kg

~ af wozny på marts 28, 2011.

En kommentar to “Knorr Chunky Tomato Soup”

  1. Jeg har lige fået Chunky Tomato Soup til aftensmad.. dog puttede jeg lidt pasta med for at give ekstra mæthed.. MUMS det var godt. 20kr i netto “på tilbud” var prisen.. pengene værd stadig .. for et godt måltid aftensmad..
    LÆKKER LÆKKER !

Skriv et svar

 
