Mou Thai Karry

Selvom sommeren eftersigende skulle være på vej, fristede et tilbud fra Fakta alligevel. Mou Thai Karry lå og kaldte på mig og min skinnende ti-krone og en sidste gang i suppekarusellen stod for døren.

Mou har valgt at servere den frosne suppe til én i en praktisk plastskål, der er ganske anvendelig til fortæringen. Et par huller i folien og retten var klar til den obligatoriske dans i mikrobølgeovnen. Den massive klump af frossen suppe krævede 10-11 minutter ved 650W. Jeg gav den lidt mindre, da jeg mente at min ovns ydeevne var lidt højere.

Ud kom den rygende varme suppe, der ud over gul suppe indeholdte en del ris, en smule hønsekød i meget små tern og rød peber.
Karrysmagen var ikke overvældende, og til tider smagte suppen stort set ikke af noget og virkede meget tynd. Kødet var mørt men uden smag. Peberstykkerne var de mest markante med deres bitre og sure skræl.

Mou Thai Karry var en middelmådig oplevelse, der ikke står mål med Mous reklamer for deres supper. Den er bestemt indbydende, men mangler fylde og vedvarende smag. Med sine 350 g  er det en passende portion, der bestemt er prisen på de 10 kr værd.

28,57 kr/kg

~ af wozny på juni 2, 2011.

Skriv et svar

 
