Steff Houlberg Millionbøf

Ny dag – ny æske fra Steff Houlbergs frosne færdigretter fra Nettos frysedisk.

Til en nyslået 10-krone virkede det som et tilbud, jeg ikke kunne lade gå fra mig, selvom jeg nok ventede at produktet ville minde en hel del om Tulips Millionbøf, da det jo var samme firma der stod som producent.

Der var heller ikke mange overraskelser, da den triske folieforseglede papbakke kom til syne fra emballagen. Stik, stik, stik, og den frosne masse var klar til sin 8 minutter lange karruseltur i selskab med mikrobølger.

Det første indtryk var ikke just opløftende. Steff Houlberg Million bøf mindede til forveksling om Tulips ditto. En generisk kedelig kartoffelmos lå flankeret af en brunlig blævrende masse med fedtperler på. Om jeg havde gjort noget forkert under tilberedningen, eller om det var et tilfælde, skal jeg være usagt, men mosen var temmelig hård og ikke særlig varm, da jeg tog folien af, så jeg bestålede den en gang til.
Det endelige resultat blev glohed millionbøf og lunken kartoffelmos, men spiseligt var det. På plussiden var der betydeligt mere kød i sovsen, der er ganske velsmagende,  end i Tulips version. Desværre var kødet enten hårdt eller sejt og ikke nogen større nydelse.

Til 10 kr kan Steff Houlberg Millionbøf sagtens gøre det ud for et måltid uden det dog skal være et kvalitetsstempel i sig selv. Mosen er stadig for kedelig, selv om denne var bedre end forventet, og taget i betragtning, at normalprisen ligger i omegnen af 25.-kr havner denne millionbøf i kategorien “under middel”

28,57kr/kg (71,29 kr/kg)

~ af wozny på august 14, 2011.

Skriv et svar

 
