Coquette Chili con Carne

Jeg er et håbløst vanemenneske og holder mig meget til de nærliggende butikker, så at komme ind i en anden butik er som at komme til et nyt land.
Jeg har frekventeret Lidl en enkelt gang før hvor det var langt fra godt. Denne gang fandt jeg i køledisken Coquette Chili con Carne, der trods alt var noget jeg ikke havde prøvet før.

Da papetuiet var blevet afmonteret fandt jeg den velkendt plastbakke med folie. Ris og chilikødsovs havde fået hvert deres indelukke, så jeg var i vandte omgivelser. 
Jeg plejer at holde mig strengt til de anvisninger, jeg finder på pakken, men da producenten foreslog, at man skulle fjerne folien for derefter at finde “et dertil egnet  låg” at lægge på, måtte jeg melde “Fisk”, da jeg ikke kunne opfylde deres ønsker. Som den rebel jeg er, prikkede jeg lidt huller i folien, lukkede øjnene og smed bakken i den elektroniske opvarmer og håbede, at den ikke vilde forvandle sig til en spruttende kugle af plasma.

Til gengæld havde producenten skrevet forventet opvarmingstid for mikrobølgeovne fra 600 W – 1000 W effekt på én linie, så jeg kunne let stille min timer til 3 minutter.
Heldigvis udeblev katastrofen så retten blev varm. Beruset af stadig at være i live lempede jeg ris og sovs ud på en tallerken for at se, om jeg kunne opnå samme resultat som på pakken.
Det var lidt fra. Chili con Carne´n på min tallerken var noget tyndere end den på billedet, så ikke nogen god start.

Risene var let klistrede og med en mild lidt støvet smag. Nogenlunde som man kunne forvente.Iflg  Wiki Pedersen er Chili con Carne en krydret ret indeholdende chilipeber og kød. Denne Chili con Carne kunne mest betegnes som bønner og majs, som ikke var til at skelne fra dem man fisker ud af en dåse, i sovs, for det “krydrede kød” og peberfrugt var absolut ikke tilstrækkelig til at skabe en krydret ret. Jeg forlanger ikke flammer ud af munden, men man vælger ikke Chili con Carne, hvis man ikke kan lide bare lidt stærk mad.

Coquette Chili con Carne er en lidt kedelig ret, der sagtens kunne blive meget bedre, men et udmærket alternativ til standard-millionbøf, og den får plads i middelkategorien, da den er let at varme op, smager rimeligt og gør det ud for et måltid.
Coquette er fremstillet af Buss Fertiggerichte gmbh i Tyskland

44,88 kr/kg

~ af wozny på september 2, 2011.

Skriv et svar

 
