Big Box Brændende Kærlighed

Efter en kort granskning af Nettos tilbudsavis så jeg, at der var tilbud på Big Box retter, som jeg tidligere havde prøvet. Dog havde jeg endnu ikke benyttet mig af Brændende Kærlighed,  fordi der sjældent er den store variation af denne ret og fordi den sjældent er ret meget hverken værre eller bedre end den, man selv kan lave. Men som færdigretsskribent kan man ikke være kræsen, så jeg indkøbte en pakke til det fordelagtige beløb af 15 kr.

Lidt huller i folien inden retten fik 9 minutter på 70% af min ovns ydeevne. Varmen havde muligvis været for meget for den stakkels plastbakke, for den havde næsten foldet sig sammen til en sommerhat, da jeg fik den ud igen. Den brændende kærlighed så alt andet en Big Box-agtig ud, sådan som den lå dér i bunden af bakken.  En sørgelig klump industrimos, der under opvarmingen havde dannet skind, som man finder på budding. Dog så det ud som om, der var en rimelig mængde af både bacon og løg.

Jeg har tidligere kritiserer den homogene og slatne industrimos, men har dog hørt fra Masterchef, som man stort set ikke kan undgå, at “korrekt” top-chef-mos skal mases gennem en si, så hver enkel klump bliver fjernet. Jeg kan nu godt lide, at man kan mærke at mosen kommer fra en kogt kartoffel og ikke fra pulver. Men det er nok bare mig.

Efter at have funderet lidt over mosens forunderlige verden, var retten kølet så meget ned at den var spiselig. Mosen var, som ventet, temmelig kedelig og smagte meget fed. Kødet var salt, fedt og røget, også som man kunne forvente. Løgene var seje, men smagte ellers ikke af ret meget.
Ret hurtigt havde den vamlende fede smag taget over og portionen var nu lige pludselig stor nok.

Big Box Brændende Kærlighed er temmelig standard. Den kan sagtens spises, men vamler før man er mæt. At det er en XL-portion er i dette tilfælde ikke en fordel og den er da også kun 50 g større en den ret, jeg anmeldte sidste gang.
Brændende Kærlighed kræver ikke det store og består kun af tre ting, der kan tilberedes hver for sig, men gør det ud for et simpelt måltid i middelkategorien.

Big Box Brændende Kærlighed er produceret af Normeat,  der er et datterselskeb til Tulip og købt i Netto på tilbud.

33.33 kr/kg

~ af wozny på september 17, 2011.

Skriv et svar

 
