Findus Teriyaki Beef

Nye initiativer skal honoreres, og derfor var jeg ikke sen til at kaste mig over Findus´ nye “World Selection”, der inderholder seks spændende eksotiske retter primært inspireret af det asiatiske køkken, som så vil blive afprøvet i de næste seks indlæg.

Første ret blev Findus Teriyaki Beef, der er en klassisk japansk ret.
Inden tilberedningen skulle der laves et hul i et hjørne – formodenligt for at slippe damp ud, men selvom der tydeligt stod “Open here” på låget, så syntes pappet bare at gå i stykker, så jeg så ingen anden udvej, end at bore en finger gennem toppen for at lave det ønskede hul.
Der skulle som sædvanlig ikke mere end syv minutters mikrobølgesurfing til, før retten var en passende temperatur.

Iflg ingredienslisten skulle retten bestå gulerødder, peberfrugt, grøn hvidløg, vandkastanier og bønnespirer foruden oksekød, så dét jeg troede var gul peberfrugt var åbenbart gulerødder, og dét jeg helt klart identificerer til bønner skulle være bønne-“spirer”. Hvidløg kunne jeg hverken finde eller smage, men på trods af visse uoverensstemmelser, var alle grønsagerne dog af en god kvalitet. Det kogte oksekød var temmelig kedelige og i alt for små stykker. Ægnudlerne var lækre og velsmagende og rettens højdepunkt. Det hele er blidt blandet med en sød sovs, der får det hele til let at glide ned.

Teriyaki er, foruden en sang af rapperen Johnson og en drink, en japansk tilberedningsteknik, hvor kød steges eller koges i en sød soyasovs, og Findus Teriyaki Beef er ret sød, men heller ikke ret meget andet. Jeg kunne godt have ønsket mig en smule chili eller lignende, for nok er retten mættende, men den efterlader et indtryk af absolut ingenting.

Findus har forstået at frosne færdigretter er andet end boller i karry og biksemad, og dét skal de have en stor stjerne for. Desværre er denne ret temmelig ligegyldig og med yderligere fem varianter i serien af “World Selection”, vil jeg tillade mig at sætte baren højt og tro på, at jeg har noget bedre i vente.
Det er aldrig sjovt at være den første, så Findus Teriyaki Beef får plads i midt i klassen.

I denne periode kan man finde “World Selection” til forskellige kampagnepriser. Jeg købte den dog til fuld pris på 24,95 kr i Rema1000, hvilket er i den dyre ende for blot 380 g.

65,66 kr/kg

~ af wozny på november 7, 2011.

Skriv et svar

 
