Findus Pasta al Salmone

Efter fire asiatisk inspirerede retter er turen denne gang gået til Middelhavet med Findus Pasta al Salmone.

For en gangs skyld lykkedes det i første forsøg at få hul på pakken og den kunne derefter trygt overlades til mikrobølgeovnen for at få sine vandmolekyler ophidset.

Brandvarm damp sneg sig ud af hullet i hjørnet, hvor også mine ganske ubeskyttede fingre skulle forsøge at få låget af. Det var ikke just den bedste start og da låget endelig kom af, var det heller ikke det mest appetitlige syn der mødte mig. Den “cremede” sauce, der blev annonceret med på pakken lignede en skildt grødet masse.
Den røgede duft fra laksen var det eneste der kom mig i møde og jeg skyndte mig at blande retten hurtigst muligt for at opnå et mere appetitlig udseende.
Pastaerme, der ikke alle have været under saucen, var af forskellig konsistens fra meget “al dente” til gennemkogt. Den røgede laks var i særdeles findelte stykker men havde en fin smag. Cherrytomaterne var saftige og velsmagende og udgjorde sammen med den meget finthakkede spinat, 54 g sundt grønt.

Findus Pasta al Salmone smagte rigtig godt på trods af det uheldige førstehåndsindtryk og selv om det havde været rart med lidt større stykker laks og lidt mere smag af spinat, var det en rigtig god oplevelse, og jeg er derfor ikke i tvivl om, at den skal have prædikatet “over middel”.

Findus Pasta al Salmone er som de foregående fundet i Rema1000 til kampagnepris på kr. 15.- og produceret i Sverige.

39,47 kr/kg

~ af wozny på november 23, 2011.

Skriv et svar

 
