Findus Chicken Mexican la Paz


Det sidste stop på min kulinariske verdensrundrejse med Findus som guide bragte mig til Mexico med Chicken Mexican La Paz.

Eften den oblikatoriske fumlen med at få identificeret det korrekte papirlag på låget, kom der på magisk vis et hul i hjørnet af papbeholderen, så den kunne udholde de syv minutters bestråling uden eksplosionsfare, og retten var også rygende varm, da min elektroniske kok bibbede alarmerende.

Mit kendskab til det mexicanske køkken begrænser sig til foldede pandekager og Chili con Carne, så det var glædeligt, at en genkendelig duft kom mig i møde, da den dampende beholder kom ud. Ligeledes lignede det også chili con Carne, da låget blev flået af, dog minus de mørke bønner. I stedet var der ordinære majs og lidt grønne ærter i tomatsauce, som havde et snært af chili. Denne ret var nok den stærkeste krydrede ret, jeg har prøvet i Findus´ nye World Selection, dog uden at det siger ret meget.
Skiverne af kyllingefilet var der intet dårligt at sige om. De var både saftige og lækre. I følge forsidefotoet skulle retten også indeholde nogle krydrede ris. Det var dog ikke muligt at se, da tomatsauce havde dækket det hele, så de var ret anonyme.

Chicken Mexican La Paz var nok den bedste ret, jeg har prøvet. Der er dog stadig muligheder for forbedringer. Jeg havde nok fortrukket bønner frem for majs, men det skal ikke være nok til at trække denne ret ud af “over middel”-gruppen, og den kan klart anbefales.

Chicken Mexican La Paz er fundet i Rema1000 til kampagnepris på kr.15.- og produceret i Sverige.

39,47 kr/kg

~ af wozny på december 1, 2011.

Skriv et svar

 
