Quick & Easy Tagliatelle Bolognese

Det var unægteligt med en smule bæven at jeg indkøbte denne ret. Færdigretter, der kan holde sig i et år ved stuetemperatur, fik tankerne tilbage til militærtidens klamme konserves, der normalt kun blev lunet over spritapparat. Dette var ikke just tillokkende, men prøves skulle den. For ikke at bakke ud på halvvejen smed jeg de tre varianter i kurven med det samme, så jeg har lidt “at se frem til”.

Spændingen omkring det endelige resultat måtte trækkes lidt ud, da plastbakken var udstyret med ugennemsigtig folie, som jeg punkterede med en kniv inden jeg overlod den i mikrobølgeovnens varetægt. Blot 3 minutter ved 650W var alt hvad der skulle til, så jeg stod og betragtede, hvordan plastbeholderen svulmede op i takt med mængden af vanddamp under folien.

Da folien blev taget af, kunne man se den meget sammenfaldne pasta i ét rum og spaghettisovsen i det andet. Da pastaen langtfra så indbydende ud, forsøgte jeg mig med RisiFrutti-tricket for at blande delene. Det virkede næsten, men beholderen var tydeligtvis ikke beregnet til dette. Minus til dem.

Sovsen indeholdte 28g kød (iflg ingredienslisten både okse- og svinekød) løg, en enkelt tern gulerod, tomater og en del krydderurter, og smagte en smule surt, men var absolut spiselig. Pastaen blev, da den blev blandet med sovsen, ganske fin og faktisk bedre end, hvis retten havde været frossen.

Nå dét så er sagt, så var Quick & Easy Tagliatelle Bolognese nu ikke den største oplevelse, men det var meget hurtigt og praktisk og gjorde det ud for et måltid. Ideel til primitiv camping eller vandreturen og noget bedre en Spejdersports overlevelsesmad. Med en del for og en del imod er det ikke overraskende, at Quick & Easy Tagliatelle Bolognese må findes midt i feltet.

Quick & Easy Tagliatelle Bolognese er købt i Aldi for kr17,95 og produceret af Top Foods i Belgien.

47,87 kr/kg

~ af wozny på december 16, 2011.

Skriv et svar

 
