Nice easy food: Chicken Pad Thai

Da jeg tidligere har været meget begejstret for Thai Cubes (anmeldelser her og her) var jeg meget glad, da jeg fandt Nice Easy Food i Kiwi, der til forveksling mindede om dem.

Den velkendte beholder skulle opholde sig i mikrobølgeovnen først i 5 minutter og derefter yderligere 2 minutter. Grunden til denne 2-trinsraket var, at retten lå som én sammenfrosset klump i æsken og ikke adskildt, som det er brugt i Thai Cube.
Efter 5 minutter var retten ganske rigtig stadig frossen, så jeg pærede lidt rundt med en gaffel inden jeg overlod den til den sidste etape.

Da retten var klar og låget kunne åbnes syntes den ikke af meget, som den lå dér i bunden af papbeholderen i en sammenfiltret bunke.
Nudlerne var nok det svageste punkt, da de var en anelse fedtede og kedelige, men skulle jo også bare være fyld. Kyllingestykkerne var store og smagte fint. Rettens store force var en dejlig stærk smag, der kom fra flere forskellige peberfrugter/chili. Derudover var der ikke ret meget grønt.

Chicken Pad Thai er en traditionel thailandsk ret, som man kan finde mange opskrifter på, og denne ret smagte også ganske traditionel. Stærk og velsmagende, og på trods af de kun 350 g var der rigeligt med mad til at gøre det ud for et måltid, og jeg kan derfor godt anbefale  Nice easy food: Chicken Pad Thai.

Chicken Pad Thai er produceret i Thailand for A Frost i Ålborg og købt i Kiwi for lige under en kriseramt dansk 20 ´er.

57,00 kr/kg

~ af wozny på januar 3, 2012.

Skriv et svar

 
