Coquette Meatballs – Bondegryde

I Lidls køledisk har jeg tidligere fundet færdigretter fra Coquette, som jeg har været rimelig tilfreds med. Derfor så jeg ingen fare i også at gå i krig med deres dåsemad. En dåse havde den meget lidt flaterende titel “Meatballs”. Af en nærlæsning af etiketten fandt jeg det lidt mere danske “Bondegryde”

Dåsen blev let åbnet og mit førstehåndsindtryk fra lugten var “hundemad på dåse”. Det var selvfølgelig ikke den bedste start, så jeg håbede på at opvamning kunne gøre lidt godt for retten.
Halvdelen blev vejet af i en betrålingresistent plastbeholder, som blev stillet i magnatronens skudlinie. På dåsen stod der syv minutter for hele portionen, så jeg valgte fire minutter. Efter godt tre minutter hvæsede beholderen lystigt og retten var rygende varm.

Retten bestod af skamkogt pastaskruer. Jeg kan godt lide kogte fremfor al dente pasta, men disse var fuldstændig uden konsistens. Det samme galdt for gulerodsterningerne, der mindede om grønsager, som man støder på i suppe. Lidt melede og trist grønne ærter udgjorde sidste del af “grønsager” i bondegryde. Kødbollerne eller minifrikadellerne smagte ubestemmeligt – mest af suppe og havde kun ganske lidt konsitens. Sovsen mindede lidt om forloren skildpadde i smag og var næsten spiselig.

Coquette Meatballs/Bondegryde var en skuffelse. En slasket masse med ensartet smag og konsistens. Dog var det billigt og langtidsholdbart, men det er ikke nok til at få den ud af skammekrogen og “under middel”-kategorien. Dette skal dog ikke afholde mig fra at prøve andre af Coquett´s dåserette i fremtiden. Jeg tror dog at det bliver mere af pligt end for fornøjelse, men det kan jo være at der findes en skjult skat et sted.

Coquette Meatballs/Bondegryde er fremstillet af Buss Fertiggerichte gmbh i Tyskland og fundet på Lidls kolonialhylde til knapt 20 kr.’

24,94 kr/kg

Læs om andre Coquette retter:
Coquette Chop Suey
Coquette Spicy Sweet & Sour Chicken
Coquette Chili con Carne

~ af wozny på februar 26, 2012.

Skriv et svar

 
