Vitasia Chicken & Vegetable Soup

Efter en noget trist oplevelse med sidste dåsefærdigret kunne jeg heldigvis gå ganske få meter længere hen på Lidls hylde og finde et velkendt navn: Vitasia. Denne gang blev det en dåseudgave af en asiatisk kyllingesuppe.

Min mikrobølgeegnede plastbeholder har været på overarbejde på det seneste og fik også æren af at stå som midlertidigt opholdsted for min suppe denne gang. Tre minutter senere kunne suppen overflyttes til mere indbydende keramik til videre konsumering.

Suppen er en let jævnet rimelig stærk suppe.  Kødet var tørt og havde en gennemtrængende smag af kylling, der ikke var behagelig. Heldigvis var stykkerne så små og få at det ikke forstyrrede synderligt. Af markante grønsager var lidt bønnespirer og lidt skind fra rød peberfrugt. Den samlede smag var bare stærk, og selvom jeg normalt ikke har noget imod stærk mad, gjorde den meget varme suppe ondt i maven, hvis jeg spiste for hurtigt. Det var nok mest min egen skyld.

Vitasia Chicken & Vegetable Soup var ikke den opløftende smagsoplevelse som jeg havde håbet på, men dog bedre end en ganske almindelig boullionsuppe. Dåsen indhold på 400 g rakte til et måltid og til lige knap 8 kr må det siges at være pengene værd. Dog trække det kedelige kød og et forsidefoto, der lover en suppe med store semi-friske grønsager, noget ned og karakteren må blive “middel”.

Visasia Chicken & Vegetable Soup minder meget om Asia Green Garden Pekingsuppe, hvilket ikke er så underligt da begge er produceret af Buss Fertiggerichte i Tyskland.

19,88 kr/kg

Se andre asiatiske supper:

Asian Green Garden Thaisuppe

Asian Green Garden Bihunsuppe

Findus Thaisuppe

~ af wozny på marts 2, 2012.

Skriv et svar

 
