Coquette Beef & Pork – Røvergryde

Selv om jeg sidste gang blev fælt skuffet over Coquettes dåsemad, var tanken om et let, billigt og hurtigt måltid, samt det ikke uvæsentlige faktum, at jeg laver denne blog, nok til at få mig til at vende tilbage til kolonialhylden i Lidl og nappe nok en variant af gryderetter på dåse.

Coquette Beef & Pork kunne være hvad som helst og det danske Røvergryde er heller ikke at finde i de ansete kogebøger, der er tilgængelige på nettet, så jeg var spændt.
Halvdelen af dåsens 800 g blev nøje afvejet og udsat for beståling. På dåsen var anbefalet tilberedningstid for hele indholdet sat til 7 minutter ved 900 W, så jeg gav de 400 g den halve tid, hvilket virkede fint.

Fotoet på dåsen havde lovet store stykker kød og kartofler og andre lækkerier og stod i skærende kontrast til den tallerkenfuld sovs med lidt spredte kartofler, jeg stod med.
Sovsen var en let syrlig tomatsauce, der i smag mindede meget om en tykkere udgave af Knorrs Chuncky tomatsuppe. Stykker af rød skræl ledte mig i første omgang til at tro, at der var tale om egentlig tomat men viste sig at stamme fra peberfrugt. De store stykker pænt skårede kartofler var forbavsende gode og faste i konsistens, og ikke melede og udkogte som man kunne have frygtet. Små tørre skiver cabanossi-pølse svømmede lidt rundt og gjorde ikke noget godt for retten. Det øvrige kød af ubestemmelig herkomst var både meget udkogt men også sejt og ikke nogen nydelse.

Jeg ville virkelig gerne kunne lide Coquette Beef & Pork – Røvergryde, for tanken om en langtidsholdbar, billig og let mad tiltaler mig, men desværre var også denne dåsegryderet en skuffelse. Indpakningen holder ikke, hvad den lover. Kødet er for ringe og pølserne for tørre.
På plussiden er der mad til to gange for under en 20´er på godt 4 minutter pr. gang alt inklusiv. Jeg mener at minussiden vinder og sender også denne dåse i skammekrogen.

Coquette Beef & Pork – Røvergryde er fremstillet af Buss Fertiggerichte gmbh i Tyskland og fundet på Lidls kolonialhylde.

24,94 kr/kg

Se også: Coquette Meatballs/Bondegryde

~ af wozny på marts 16, 2012.

Skriv et svar

 
