Coquette Gullashsuppe

Efter en kort pause er jeg atter vendt tilbage til Lidl´s dåsemad. Coquette Gullashsuppe stod nær de andre retter jeg havde prøvet men var en smule billigere.

Mens jeg afvejede halvdelen af indholdet i den 800 ml store dåse, tænkte jeg over hvem den er tænkt til.  Det er for meget til én og næppe noget man hiver ned fra hylden, når der kommer uventede gæster.
På dåsen anbefaledes 7 minutters opvarming ved 750 W, hvilket er ekstremt meget for en ikke-frossen ret. Efter tre minutter kogte det lystigt  min mikrobølgeegnede plastbeholder, og efter 5 minutter havde det forvoldt skade på samme beholder, der ellers skulle kunne tåle 120 grader. Efter den oplevelse trodsede jeg anbefalingen og tog min suppe ud.

Suppen var i store dele en jævnet tomatsuppe med fyld, men smagte ikke overdrevet af tomat. Nogle små stykker udkogt peberfrugt gjorde det ud for grønsager. Lidt pastamuslinger og nogle kartoffeltern gav suppen en smule fylde sammen med nogle ubestemmelige terningstore stykker kogt kød. Suppen som helhed var behageligt krydret uden dog at gøre meget væsen af sig, og smagsoplevelsen var hurtigt glemt.

Til knap 17  kr  er Coquette Gullashsuppe et særdeles billigt varmt måltid, hvis man lige står og vil have suppe to dage i træk. Desværre står fyldet ikke mål med dét, der er vist på dåsen og dét trækker ned. Sammen med den lidt ligegyldige smag skal Coquette Gullashsuppe dog have plads i midterrækken.

Coquette Gullashsuppe er købt i Lidl og  fremstillet af Buss Fertiggerichte gmbh i Tyskland

21,19 kr/kg

~ af wozny på april 12, 2012.

Skriv et svar

 
