Gits Veg. Pulao

Det er spændende når der kommer nye indtryk udefra, så jeg ikke sidder og kun kigger i min egen andedam. En kær ven har haft en nye og spændende ret med sig fra det etniske kvarter i København, og jeg er ikke den, der bakker ud af sådan en udfordring.
Fra Kabul Marked  er der nøje blevet udvalgt Gits Vegetarian Pulao, der er en langtidsholdbar færdigret, der har en garanteret holdbarhed på 18 måneder ved stuetemperatur.

Retten lå vakuumpakket i en alupose i den farverige papemballage, der var noget af en opgave at komme ind i, da den hverken havde  perforeringer eller aftegning af, hvor en eventuel åbning havde skjult sig.
Posen kunne opvarmes i vandbad eller indholdet kunne hældes ud og opvarmes i min mikroovn, og da dét ville tage blot 2 minutter, blev det valget. Jeg kunne have valgt at tage et billede af den massive firkantede klump grå risret, jeg først havde hældt ud på tallerkenen, men syntes alligevel at det ville have været fejt, så jeg rørte lidt i retten så den så en anelse mere indbydende ud.

Den vegetariske ret bestod hovedsagenligt af basmatiris, der af natur er temmelig tørre. Derudover nogle tørre melede ærter,  nogle stykker frysetørret gulerod, lidt cashewnødder, der nu var blevet seje og tørre og lidt kartoffel, der og også var sejt og tørt. Smagen var mest temmelig stærk blandet med et utal af krydderier fra det indiske køkken. På pakken og deres hjemmeside lover Gits : “For the gourmet, the name itself conjures up a vision of a tempting, spicy, aromatic meal prepared from Basmati Rice & selected vegetables.” Det er temmelig store ord for den grumsede portion, jeg fik ud af pakken.

Jeg spiste det hele, men det var ingen nydelse. Enten var retten for dårlig og havde ikke haft godt af vakuumpakning, eller også er mine smagsløg bare ikke til det indiske køkken og jeg kan derfor ikke ikke gøre andet end at sende den i skammekrogen.

Bagsiden af Gits Veg. Pulao var dog ganske underholdende.  Ingredienslisten  havde været en tur gennem Google Translate eller lignende for jeg fandt både kakao(coco), bonde(peas?), holdning(?) og grøn afkøling (green chilli) på den danske. Desuden skulle pakken opbevares i et rent, køligt, tørt sted uden fugt, luftfugtighed, insekter, skadedyr, stærke lugte, sollys og støv. Temmelig omfattende for en pap- og  vakuumpakket aluminiumspose.

Gits Vegetarian Pulao er købt i Kabul Marked i København og produceret af Gits Foodproducts i Indien.

Skulle andre få lyst til at komme med forslag til retter i I velkomne til at kontakte mig.

47,17 kr/kg

~ af wozny på juni 14, 2012.

Skriv et svar

 
