Irmas Kyllingemix

Efter en kort afstikke til det indiske køkken er jeg vendt tilbage til den anden pose fra Irmas sortiment af frosne færdigretter.

Irmas Kyllingemix blev let opvarmet på panden. Efter kort tid bredte duften af korinader og ingefær sig fra panden og ledte nok en gang tankerne hen på det asiatiske.
Efter de foreskrevne 10 minutter var retten varm og jeg bestræbte mig på at anrette den så tæt på forsidefotoet som muligt.

Irmas Kyllingemix kunne bedst beskrives som en beskeden med meget farvestrålende ret. Grønsagerne der bestod af strimlede gulerødder, gule og røde stykker peberfrugt og grønne slikærter, der alle var velsmagende og sprøde. Jeg havde håbet på at rettens højdepunkt skulle være kylling i tern. Desværre var det ikke tilfældet, da det var usædvanligt kedeligt og smagsløst, og det slog mig at de dufte af krydderier, jeg havde bemærket under tilberedningen, ikke var at finde i smagen.

Selv om retten manglede en smule smag gjorde de 300 g det så rigeligt ud for måltid, som man med god samvittighed kunne spise med gode ingredienser, og på den baggrund får den stemplet “over middel”

Irmas Kyllingemix er købt i Irma for  20 kr og produceret af Skogsgreven i Holland.

66,67 kr/kg

også:

Irmas Pastamix med skinke og ost

~ af wozny på juni 24, 2012.

Skriv et svar

 
