Kylling og basmatiris i karry- og kokossauce

Lidls frysedisk havde gemt endnu en variant af færdigretter med dampventil, og selv om de sidste to ikke var fantastiske ser jeg det som min pligt at prøve.

Dream Steams dampventil  sparer brugeren for det trælse arbejde at prikke et par huller i folien, så efter lidt masen med at få det farvestrålende papfuderal af plastbakken, kunne jeg derfor trygt overlade opvarmningen til min mikrobølgemagiske æske. Efter de på pakken foreskrevne 9 minutter syntes rette at være varm.

Da jeg tog folien af, hvilket gik meget let, var den første duft der imødekom mine næsebor, duften af julens pebernødder, hvilket gjorde mig en anelse forvirret, da kyllingestykkerne tydeligvis lå i en karrysovs. Hvilke eksotiske krydderier, der havde frembragt denne duft, skal jeg ikke kunne sige.
Den gule karrysovs smagte meget lidt af karry, men da der jo findes et utal af varianter af dette blandingskrydderi, må det være op til den enkeltes smagsløg, om man ønsker den stærk eller som denne. Nogle rimelige kyllingestykker, der var forstegte, udgjorde rettens proteindel. De var i bedste fald uden smag og havde i værste fald en kedelig smag af kylling. De øvrige ingredienser var mango, ananas, vindruer, der var blevet til rosiner,  og æble med en smule kokossmag, som ville have udgjort en fin frugtsalat, hvis de ikke var havnet i denne ret. Ananasstykkerne smagte af mest, men jeg ville have fortrukket dem som dessert.
Basmatirisene var tørre, kedelige og uden smag som man kunne forvente. De blev dog lidt bedre af at blive hældt over i den smagsløse karrysovs.

På plussiden må man sige, at 450 g kan gøre det ud for et måltid –  bare ikke et ret godt et og selv om den er bedre end noget af det værste jeg har smagt, så skuffer den fælt, er uden smag med for ringe kød og ender med at få plads i under-middel.

Retten er fundet i Lidl´s frysedisk til næsten en flad 20-krone og produceret af Jünto Tiefkühlkost i Tyskland.

44,33 kr/kg

 

Se også:

Pasta med kylling i en cremet ostesauce

Oksegullasch med pasta

~ af wozny på juli 12, 2012.

Skriv et svar

 
