Hatherwood Fish&Chips

Jeg var ret begejstret for sidste gang jeg stødte på Fish & Chips og selvom billedet på posen mest mindede om Nuggets ville jeg alligevel give Hatherwood Fish & Chips en chance.

I posen på 1000 g lå fdritter og fisk løst mellem hinanden, hvilket gjorde en egentlig deling af portionen lidt besværlig. Jeg tog hvad jeg regnenede med var 300-400 g fra og lagde det i en lille bradepande til opvarmning i min ganske almindelige ovn. Efter 20 minutter ved 200 grader skulle portionen være varm nok, men havde på det tidspunkt ikke ændret farve til gyldenbrun, så den fik et par minutter senere, hvilket i det mindste gjorde fiskeklumperne lidt mørkere.

Da porten til ovnens brølende varme blev åbnet udeblev den fedtede fritureduft, som jeg havde ventet. I stedet var den en svag sødlig næsten vaniljeagtig duft, der nåede mine næsebor.
På den positive side kunne man se af fritterne uens form, at de højst sandsynligt havde været en del af en kartoffel en gang. De var bløde, blege, let krydrede og  så velsmagende som man kunne forvente af frosne, forkogte fritter. Fiskestykkerne var af den ringeste kvalitet sej og som navnet også gav udtryk for, temmelig sej i konsistensen og ingen nydelse.  Den let krydrede dej, der lå rundt om fiskestykkerne, var klæg og smagte en smule sødt.

Hatherwood Fish&Chips bestod af rimelige fritter og skuffende fiskenuggets, men til lige knap 35 kr for 1 kg er det billig mad – bare ikke ret godt, men dog en forandring fra tabermenuerne. Desværre kan middelmnådige pommes frittes ikke trække op på, at man hænger på 1 kg temmelig ringe mad og jeg sender retten i skammekrogen.

Hatherwood Fish&Chips er købt i Lidl og produceret af Royal Greenlands afdeling i Tyskland.

34,95 kr/kg

Se også:

Donegal Catch Takeaway Fish´n Chips

~ af wozny på november 5, 2012.

Skriv et svar

 
