Nice´n Easy Thai Chicken Sweet´n Sour

Det har været et stykke tid siden sidste anmeldelse. Der er langt imellem, at jeg finder nye retter efter nu at have prøvet over 130 forskellige de sidste tre år. Heldigvis havde den lokale Rema1000 en enkelt Thai Cube, jeg endnu ikke havde smagt, så jeg fandt ingen grund til ikke at prøve Nice´n Easy Thai Chicken Sweet´n Sour.

Efter syv minutter på glaskarrusellen i mikroHans  var retten klar. Denne gang ventede jeg også tålmodigt de yderligere to minutter, som stod skrevet på emballagen, mens varmen fordelte sig.
En begrænset klump klistret ris blev fisket op fra bunden af beholderen, og den medfølgende sovs og kød hældt over. Risene skulle være jasminris, men smagte af ingenting. Sovsen var mest sød, som forventet og kyllingekødet var mørt, dog af svingende kvalitet og et enkelt stykke smagte havde en lidt kedelig ubestemmelig eftersmag. Af synlige grønsager var der grøn peber, der var blød men med sejt skind og store stykker gulerod, der både var blød, hård og sej. Derudover var der nogle små stykker annanas, der var som forventet og smagt fint.

Nice´n Easy Thai Chicken Sweet´n Sour var bestemt ikke den bedste Thai Cube jeg har smagt. Den er stadig spiselig og bedre end mange andre færdigretter, men slet ikke af den kvalitet, som jeg er blevet vant til. De fejl jeg stødte på i denne portion kan være ren uheld, men jeg er nødt til at tage dem med, og placere denne variant midt i feltet.

Nice´n Easy Thai Chicken Sweet´n Sour er produceret i Thailand for A Frost i Ålborg og købt i Rema1000.

57,00 kr/kg

Se også:

Kitchen Joy Thai Cube Massaman Curry Chicken with Jasminris

Nice´n Easy Thai Chicken Peanut

Nice´n Easy Chicken Pad Thai

 

 

~ af wozny på november 29, 2012.

2 kommentarer to “Nice´n Easy Thai Chicken Sweet´n Sour”

  1. Jeg vil lige dele min oplevelse her i weekenden. Jeg havde ligeledes købt en Thai-box fra Nice n’ Easy hos Rema1000 her i weekenden, da jeg spiser den oplever jeg dog til min rædsel, at der er et sneglehus i maden! Ja, det opdager jeg først, da jeg har denne i munden!! Det er simpelthen noget af det absolut ulækreste og afskyeligste jeg længe har oplevet og jeg vil på baggrund deraf fraråde alle at købe thai-boxe fra Nice n’ easy. Fy føj!! Jeg tør slet ikke at tænke på, hvad der foregår på deres fabrikker i Thailand.. Ad!

    • Hej Cæcilie
      Det var godt nok en ubehagelig oplevelse. Jeg ved ikke hvad skal sige, for på den ene side har jeg altid været “heldig” med thai-cubes, men på den anden side vil jeg heller ikke forsvare dårlig hygiejne.
      Der er heldigvis andre glimrende færdigretter som du kan benytte dig af.
      God fornøjelse.
      Sofakartoflen

Skriv et svar

 
