Coop Farfalle med skinke og spinat

Q-Fakta har et begrænset udvalg af frosne færdigretter, så valget faldt på en gang Farfalle med skinke og spinat til en 20´er.

Posens 400 g skulle opvarmes på panden og den anslåede tilberedningstid var på 5-10 minutter. Retten var delvist løsfrossen. Dog var spinaten i ret store klumper og den formodede ostesauce lå som isterninger blandt pasta og de øvrige grønsager.
Retten fik god varme og blev til tider varmet under låg, men jeg kunne ikke holde mig indenfor de 10 minutter. Spinaten var specielt svær at få tøet op, da jeg ikke bare ville dele den, men kun forsigtig røre rundt.

Det færdige resultat så indbydende og farverigt ud og, for en gangs skyld, ikke dårligere end posens foto.
Spinaten og de røde og gule peberfrugtstrimler var en smule vandede, som man kunne forvente af en frossen ret, så det ville ikke være fair at trække synderligt meget fra pga det, da de smagte rimeligt. Kødet bestod af små stykker skinke og passede fint. Havde jeg ikke set den frosne ostesauce inden optøningen, havde jeg nok ikke bemærket den, da den bestemt ikke tilføjede den store smagsoplevelse.

Der er ingen tvivl om, at Coop Farfalle med skinke og spinat ville være bedre, hvis den var lavet af friske råvarer. Den frosne udgave er absolut spiselig, billig, let, gør det ud for et måltid og der er ikke snydt med billedet, men i sidste ende er der bare en gang pasta, skinke og grønsager på en pande, som man sagtens selv kunne flække sammen uden at være deltager i Master Chef og derfor kan jeg ikke strække mig længere end af sætte den i “middel”-gruppen.

Coop Farfalle med skinke og spinat er produceret af Ardo/Frigodan i Nyborg og købt i Q-Fakta.

Se også:

Coop Bami Goreng

Pasta Fantastica

Frigodan Pasta Bolognese

~ af wozny på februar 6, 2013.

Skriv et svar

 
