Hatherwood Roast Beef Dinner

Det danske marked for færdigretter er domineret af konglomeratet Tulip, så det er nødvendigt at søge hen i de forretninger, der ikke er i Tulips klør for at finde andre retter. Derfor er både Lidl og Aldi blevet mine foretrukne jagtmarker, og det var også i Lidl, at jeg stødte på to nye retter fra Hatherwood.
Desværre havde jeg tidlige prøvet en ret fra dem, men havde i skyndingen glemt det. Det skulle jeg komme til at bøde for.

Til en skinnende 20´er lød Hatherwood Roast Beef Dinner på hele 400 g som et fund.
En stor taberbakke i plast fik en snurretur på 10 minutter for fuld udblæsning og fik lov til at hvile i et minut som skrevet stod på pakken.
Ærter, gulerødder og kartofler lå og så tørre ud i ét rum, mens der var nogen, der havde lagt en dej i det andet rum ovenpå kød og sovs.

Jeg kastede mig over garnituren for at gå op ad den smagsmæssige stige. De stegte kartofler var gummiagtige og smagte i bedste fald af friture. Det hjalp ikke at dyppe dem i sovsen, da den  smagte ingenting. Carotterne var bløde, vandede og smagte af ingenting. Ærterne var melede og smagte – ja – af ingenting.
Den meget triste snegl, der har ligget og søbet i sovsen skulle vise sig at være Yorkshire pudding, men ud fra smagen og konsistensen, var jeg overbevist om, at det var et stykke af papemballagen, der havde sneget sig ned i retten. Det var mildest talt en prøvelse at komme igennem den, men heldigvis smagte den af ingenting.
Jeg havde nu anet et tema i Hatherwood Roast Beef Dinner og blev da heller ikke overasket, da kødet viste sig at smage af absolut ingenting. Kødet skulle være stegt inderlår og forsiden viste to pæne stykker kød. Virkeligheden var dog anderledes, da det i konsistens mest minde om kamsteg i meget tynde og uregulære stykker.

Hatherwood Roast Beef Dinner er til dato den mest smagsforladte færdigret jeg har prøvet og hvad værre er: jeg blev ikke en gang mæt, selvom jeg ikke var voldsom sulten inden start.
Inden tilberedningen satte jeg taberbakke med indhold på min analoge køkkenvægt og kunne ikke komme op på de 400 g, men set i lyset af den elendige oplevelse, er det denne færdigrets eneste plus. Jeg burde lave en ny kategori alene til denne ret, men jeg håber, at den bliver prügelknabe i klassen for “under middel”, for dét har den fortjent.

Hvis jeg har lært noget af denne ret,  er det: “Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det dét nok”

Hatherwood Roast Beef Dinner er købt i Lidl og produceret af Foodpro (?!) i Storbritannien.

50,00 kr/kg

Se også:

Hatherwood Fish & Chips

~ af wozny på maj 27, 2013.

Skriv et svar

 
