Hatherwood Roast Chicken Dinner

I blogskriveriets tjeneste er jeg gået tilbage til en fuser og har uden de største forventninger afprøvet Hatherwood Roast Chicken Dinner fra Lidls frysedisk.

Tilberedning som sædvanlig. Plastfolie perforeres, 8½ minuts bølger og lidt ventetid inden retten efter foreskrifterne skulle være blevet spiselig.

De samme kedelige grønsager, som fra den sidste pakke fra Hatherwood, lå i deres dertil indrettede rum og så tørre og kedelige ud. Jeg var forberedt på den tørre, kedelige og smagsløse oplevelse, men var stadig så tør i munden efter konsumeringen af grønsagerne, at jeg kunne sandblæse en damecykel.
Kødet bestod af et pænt stykke brystkød, der dog smagte mere kogt end stegt og derfor var tørt og smagte af frossen pap. Noget blævrende fedtet skind var af uransagelige årsager stadig på kødet, og dét gjorde intet godt for smagen.
Sovsen var en bleg let jævnet udefinerbar substans, der smagte ganske lidt af salvie eller rosmarin, men ikke nok til at redde noget som helst.
Da jeg ikke havde nærlæst pakken troede jeg, at der ved siden af kyllingen lå en kødbolle, selvom det da godt nok var en mærkelig tilføjelse. Det viste sig at være en salvie-løg bolle, der nok var lavet af det “stuffing”, som kyllingen var tilberedt med, og sikkert en engelsk delikatesse. Den var klæg, blød og nærmest uspiselig, men rettens eneste ingrediens med var en smule smag.

De 400 g var en ubehagelig oplevelse og ligger derfor godt i spænd med mine forventninger. Igen var det ikke nok til at gøre mig mæt og selvom kyllingekødet var en brøkdel bedre end jeg havde regnet med så ligger Hatherwood Roast Chicken Dinner også i bunden af bundkategorien.

Hatherwood Roast Chicken Dinner er købt i Lidl og produceret af Foodpro  i Storbritannien.

50,00 kr/kg

Se også

Hatherwood Roast Beef Dinner

~ af wozny på juni 1, 2013.

2 kommentarer to “Hatherwood Roast Chicken Dinner”

  1. Jeg vil blot lige skrive at jeg er helt enig i din vurdering af Hatherwood Roast Beef Dinner+ chicken versionen.
    Min kæreste og jeg havde også set den i ugens Lidl avis og tænkte det var lidt af et scoop og anderledes end hvad man ellers tilbydes på det danske marked.
    Men skuffelsen var nok ligeså stor hos os.
    1) Retten var ikke lun nok, hvis man fulgte instruktionerne til punkt og prikke i tid/temperatur, så jeg måtte lune det længere. (Det er så et generelt problem med mange færdigretter skal nævnes, synes jeg at have erfaret).
    2) Kødet var tyndt skåret (Roast Beef) men utrolig sejt. Og den brune sovs gjorde absolut intet godt. Og som du også konkluderede var kartoflerne ret gummi agtige. Grøntsags/kartoffel versionen var ellers ok.

    Anyway bare lige mit besyv med. Håber det er ok.
    Tak for din fortsatte testing.

    Ledte egentlig efter royal greenland rødspætte med brocolli/rejer eller asparges/rejer vurdering ;-). Inden jeg fandt din vurdering af denne , (som jeg lykkelig havde glemt alt om). Det er faktisk sjældent vi spiser færdigretter herhjemme men det hænder da. Især hvis de er af den sundere slags ;-).
    Mvh Gitte

    • Hej Gitte

      Tak for din kommentar. Det er jo lidt mærkeligt at skulle være ked af, at have ret, men er dog glad for at vi er nogenlunde enige.

      Grunden til at de indbagte fisk ikke er testet, er at jeg ikke betragter dem som et helt måltid, men som prefabrikeret del, hvor der så skal tilbehør til.

      Der er, efter min mening, ikke noget forkert i at benytte færdigretter en gang i mellem. Desværre er langt de fleste ikke værd at sætte tænderne i, og man ender gerne med at være lidt mæt og meget sur.
      Jeg kan kun ønske dig held og lykke i jagten på sunde færdigrette, især i en tid hvor snart alt i større eller mindre grad er blevet dømt usundt af en eller anden ekspertgruppe.

      mvh Søren

Skriv et svar

 
