Coquette Pork Lasagne

Da jeg læste “Coquette Pork Lasagne” tænkte jeg “Føj, for en muggen fredspibe” men også, at jeg måtte tage én for holdet, så det var lidt op af bakke allerede fra starten.

Lasagnen fra Lidls køledisk kom som vanligt i taberbakke Mk2 af slatten plastik med folieovertræk. Jeg skønnede at min mikromakker ydede en effekt på 1000 W og gav den lidt triste udseende færdigret sine 3 minutters snurretur efter at have lettet på folien.
En fornøjet bippen indikerede, at retten nu var varm. Det var anbefalet, at man lod retten stå et minut inden konsumeringen, hvilket ikke var noget problem, da taberbakke med indhold nok var nær umuliums fordampningspunkt.

Ved første øjekast lignede Coquette Pork Lasagne en standard-én-af-slagsen med rigeligt ost og bechamelsauce, men tanken om blævrende flæskekød i lag virkede stadig som en rigtig dårlig idé.
De første par mundfulde var stadig så varme, at al smag udeblev, men jeg bemærkede kødet, der var så ultrafinthakket, at det ikke var muligt at smage om det stammede fra ko, gris, hest eller en træsko.

Lasagnepladerne var meget slatne, men mættede. Fyldet var svagt krydret – mest af tomat og ost og bechamelsauce var repræsenteret i så kvalmende mængder, at de 400 g syntes som en stor mundfuld. Selvom osten var let gylden nogle steder manglede den sprøde kant, som man selvfølgelig ikke kan få i en mikrobølgeovn.

Coquette Pork Lasagne var ikke så slem som forventet, men jeg havde heller ikke forventet noget. Den smagte af for lidt og kvalmede før den mættede. Det er dog ikke den ringeste færdiglasagne jeg har smagt, men den kan ikke kæmpe sig ud af dumpeklassen.

Coquette Pork Lasagne er købt i Lidl til 15,95 kr og produceret af Buss Fertigerichte i Tyskland.

39,88 kr/kg

Se også:

Delicato Lasagne

Giovanni Rana Lasagne fresche alla Bolognese

Smart Cooking Lasagne Bolognese

Uhm… Lasagne

 

~ af wozny på august 28, 2013.

Skriv et svar

 
