Steff Houlberg Maxiportion Oksekødsgullasch

Da jeg følte mig lidt mere end småsulten, syntes jeg, at det var på sin plads med en Maxiportion, som jeg havde liggende i fryseren. Steff Houlberg Maxiportion Oksekødsgullasch så indbydende ud på pakken, men førstehåndsindtryk kan jo ske at snyde.

Den store plasbakke fik lidt huller i sin beskyttende folie og skulle nu snurre lystigt under bombardementet af mikrobølger i 11 minutter. Efter en kort hvileperiode og omrøring i sovsen, kunne jeg gå igang.

Den blævrende blege masse af homogent kartoffelpulversnask så ikke videre indbydende ud og smagte endnu værre. Kedelig, en smule fedtet og smagen af for gamle kartofler var de smagsindtryk, som skulle fordøjes og nu så 230 g såkaldt kartoffelmos ud som noget af en opgave.
Til den skrækkelige mos var der heldigvis lidt sovs med oksekød, som var en større fornøjelse, men det havde det også været med et stykke rugbrød. Sovsen var bestemt spiselig. Smagte ikke af meget,  var ikke for fed men virkede blendet, da det eneste jeg kunne finde udover brun sovs var mikroskopiske stykker af gulerod.  Kødet var i meget små stykker,  mørt og smagte og lignede stykker af standard grydesteg, altså noget fra  skært oksekød, som jeg selv ville have benyttet til en gullasch.
Jeg stod altså med en forfærdelig mos og en middelmådig gryderet uden fyld med middelmådigt kød. For at kunne få det ned var jeg nødt til at dunke en smule mos i sovsen, hvilket tog den grimme gamle smag af mosen, så den var spiselig.

Steff Houlberg Maxiportion Oksekødsgullasch var ingen nydelse, og de 25 kr, jeg havde give på tilbud, var alt for meget, så nok en gang har jeg taget én for holdet og sender mine varmeste advarsler til alle, der har tænkt sig at prøve denne ret.

Steff Houlberg Maxiportion Oksekødsgullasch er købet i Kvickly og produceret af Tulip.

55,56 kr/kg

Se også:

Maxi Portion Mørbradgryde

Steff Houlberg Maxiportion Kylling i whiskeysauce

Danish Prime Dansk Gullash

Jensen´s Favoritgryde og Jensen´s Bøfgryde

~ af wozny på oktober 27, 2013.

Skriv et svar

 
