Coop Spaghetti Bolognese

Let mad bliver ikke meget lettere end når færdigretten står klar på køl. Coop har lavet tre varianter, hvor jeg allerede har prøvet Coop Chicken Red Curry med stor fornøjelse. Derfor var jeg ikke urolig, da jeg tog den grønne æske indeholdende Coop Spaghetti Bolognese.
Allerede da jeg stod med bakken, var jeg positivt stemt. 500 g mad for under en 20´er lød som et godt køb selvom spaghettien, der udgjorde de 300 g, ikke er verdens dyreste fødevare.

Efter 4½ minut med en sagte summen fra mikrobølgeovnen, var retten i den sorte plastikbakke klar.
En velvoksen portion var nu klar til indtagelse. Spaghettien var lidt tyndere eller finere, end den jeg normalt bruger og smagte som forventet ikke af ret meget. Saucen var lidt til den syrlige side med for det meste meget findelt kød, og udover tomat var det ikke mig muligt at specificere andre ingredienser. Det er dog værd at bemærke, at saucen både indeholdte svine- og oksekød.
Et spiseligt produkt opnåede jeg ved at blande den lidt kedelige pasta og den lidt for syrlige sauce sammen. Dette smagte godt, men jeg stod nu med 500 g mad, hvor hver eneste mundfuld smagte ens. Det gjorde, at Coop Spaghetti Bolognese blev en smule kvalmende hen imod slutningen.

På plussiden er helt klart kvantiteten, så selv den meget sultne kan blive mæt. Desværre er smagen for bitter og for unuanceret til at holde, så når alt er talt op, vil jeg kun give den en middelkarakter.

Coop Spaghetti Bolognese er købt i Q-Fakta men er også set i Kvickly og produceret af TopsFood i Belgien.

37,90 kr/kg

Se også:

Coop Chicken Red Curry

Findus Pasta Bolognese

Beauvais Spaghetti Napoli

~ af wozny på november 2, 2013.

Skriv et svar

 
