Coop Chicken Tikka Masala

Den sidste af Coop´s nye kølede færdigretter var den indisk/pakistanske/skotske ret Chicken Tikka Masala.

Der var ikke meget besvær ved tilberedningen der tog 3½ minut. Dét må siges at være i orden.

Retten kom i plastbakke med to rum, hvilket stadig er mig en gåde, da jeg ikke kan forstille mig at spise tørre ris alene. Jeg startede dog ud med at prøve dem. de havde en god konsistens – store og bløde uden at være udkogt, men smagte ikke af meget.
Jeg er ikke kender udi den ægte tikka masala-smag, så jeg vil karakterisere denne som nærmest parfumeret, hvor kanelen og nellikerne ledte tankerne hen på den søde juletid. Nogle rimelige stykker kylling udgjorde det meste af fyldet. De smagte fint, men ikke så godt som jeg har prøvet dem i Tai-Cubes.
En enkelt peber på papfuderalet skulle indikere, at der var tale om en mild ret, men der var masser af smag og varme i den. Det milde kunne være fordi, at varmen forsvandt ret hurtigt efter indtagelsen.

Coop Chicken Tikka Masala er velsmagen hurtig og billig mad og skal selvfølgelig have et stempel med “over middel” med på vejen. Den er købt i FaktaQ men er også set i Kvickly og produceret af TopsFood i Belgien.

47,38 kr/kg

Se også:

Nice Easy Food: Chicken Tikka Masala

Findus Indian Tikka Masala

Coop Chicken Red Curry

Coop Spaghetti Bolognese

~ af wozny på november 7, 2013.

Skriv et svar

 
