Frigodan økologisk ærtesuppe

Med fortsatte minusgrader udenfor, gav jeg nok en suppe chancen for at opvarme min smølfeblå krop.
Frigodan økologisk ærtesuppe var på tilbud i Rema1000 for kun 15 kr for et stykke tid siden, så den blev fundet frem fra fryseren.

Suppen var frosset i individuelle firkanter, der ville gøre en deling af portionen let, men jeg tilberedte hele posen, da den skulle gøre det ud for et hovedmåltid.
Der var top på min mikrobølgeegnede plastbox, da hele portionen blev stedt til hvile i min mikromakker. Tilberedningen skulle foregå i to etaper. Ført fire minutter på fuld effekt. På dette tidspunkt havde terningerne ændret sig til en ærtesorbet og gjorde en let omrøring mulig. Derefter yderligere 5 minutter ved fuld effekt og retten skulle være klar. Og dét var den. Plus til det.

Min erfaring med ærtesuppe er ikke-eksisterende og min forestilling af suppen var en kedelig smag af ærter og en konsistens som melede gule ærter.
Den smagte dog ikke overvældende af ærter, men svagt af løg og var yderst velsmagende. Dens linde konsistens var tydeligt af blendede ærter men ikke grynet, som jeg havde frygtet.

Frigodan økologisk ærtesuppe var en fin ret. De 500 g var lidt overvældende som én portion, og ville have egnet sig fint som en forret, som man sagtens kunne være bekendt at servere. Den smagte rigtig fint og det røde øko-mærke giver én lidt god samvittighed, til en favorabel pris. Det fortjener en placering i føregruppen.

Frigodan økologisk ærtesuppe er produceret Ardo/Frigodan i Nyborg og købt i Rema1000 på tilbud til 15 kr.

30 kr/kg

Se også:

Findus Gulerods- og pastinaksuppe

Q´ Soup tomat

Knorr Chunky Tomato Soup

 

~ af wozny på januar 29, 2014.

Skriv et svar

 
