Nice n Easy Tom Yum Soup

En Facebook-ven gjorde mig opmærksom på at Rema1000 havde nogle nye Thai Cubes som tilbud i denne uge. Denne gang var der tale om to slags thailandske supper til en favorabel pris på bare kr.15. Desværre var der mange andre, der også havde fået den idé at købe disse supper, og da jeg spurgte en af de ansatte i discountbixen fik jeg svaret “Hvis du ikke kan se dem dernede, så har vi dem ikke“, så jeg valgte at køre videre. Det blev til en rask cykeltur på godt 10 km inden jeg var hjemme med de to nye varianter.

Jeg startede med at udfordre min mandighed med den Barbie-pinke Nice n Easy Tom Yum Soup, som er en klar krydret suppe og er hjemmehørende i Laos og Thailand, men også velkendt i Malaysia. Den kan laves både med fisk, rejer og med kylling som i dette tilfælde.

Thai boxen skulle blot have fjernet sit plasthylste og sættes i mikrobølgeovnen i syv minutter. det gik let og smertefrit og selvom boksen ikke var yderst velegnet til hældning, fik jeg suppen i en skål.

Suppen var ikke overvældende varm;  måske fordi jeg havde hældt den over i en kold skål, men absolut spiselig. Første indtryk var stærkt men også lidt tynd efterfulgt af en næsten parfumeret smag, som jeg ikke skal gøre mig klog på, hvor stammede fra.
Syv skiver kylling udgjorde en fin fyld, men da suppen i forvejen var meget krydret, smagte de ikke af meget. Derudover fandt jeg lidt østershatte, løg nogle tomater i cherrystørellsen og nogle uspiselige limeblade, som jeg efterhånden har lært at spotte.

Nice n Easy Tom Yum Soup var både behagelig og let. Ikke for stærk men god til at give varmen. Den var lige parfumeret efter min smag, og selvom den ligger milevidt fra de fleste frosne danske supper, vil jeg nøjes med at give denne stemplet “middel”, med et håb om, at den næste vil være bedre.

Nice n Easy Tom Yum Soup er produceret i Thailand for A Frost i Ålborg og købt i Rema1000.

42,86 kr/kg

Se også:

Mou Thai Karry

Findus Thaisuppe

Q´ Soup Tom Kha

Asia Green Garden Pekingsuppe med hønsekød

~ af wozny på februar 2, 2014.

Skriv et svar

 
