Kitchen Joy Spicy Basil Chicken with Rice Noodles

Efter den sidste nuddelskuffelse fra Nice´n Easy ville jeg prøve om “den med kokken” var bedre.

Ud over at være den første ret fra Kitchen Joy med nudler, jeg har prøvet, var det også den første der advarede med det maximale af tre styk chili om, at der var noget stærkt i vente.

Den velkendte thaibox anbefalede 5 minutters tilberedningstid i mikrobølgeovnen,  hvilket jeg benyttede. Snart bredte sig en stærk duft i ovnens nærhed, og jeg var oprigtig spændt.

Glædeligt var det også at konstatere, at Kitchen Joy godt kunne finde ud af at holde nudlerne og saucen adskildt i to separate rum, hvilket ikke havde været tilfældet sidste gang, så det var muligt at arrangere delene på gult porcelæn.

Desværre havde de 5 minutter i ovnen kun gjort sauce varm, mens kødet stadig kun var lunt. Jeg har efterfølgende forsøgt med 6 minutter, som virkede bedre.

Risnudlerne smagte i sig selv af absolut intet men udgjorde det nødvendig fyld til den stærke sauce.
I saucen fandt jeg nogle gulerødder i stænger, lidt grønne soyabønner, nogle stærke kaffir limeblade og nogle små hårde klumper, som nok har været knækkede hvedekorn, uden jeg dog er sikker.
Kyllingestykkerne var møre og smagte fint, men efter få mundfulde af retten, smagte det hele bare stærkt. Med lidt besvær kunne man godt ane en smule smag under det stærke og det var ganske behageligt.

Kitchen Joy Spicy Basil Chicken with Rice Noodles er en kærkommen afstikker fra det utal af risretter, der findes i Thai-cubes og er så men også mættende og velsmagende stærk men jeg var ikke helt oppe og ringe og placerer derfor denne variant midt i feltet.

Kitchen Joy Spicy Basil Chicken with Rice Noodles er købt for 15kr i Netto og produceret i Thailand.

46.88 kr/kg

Se også

Kitchen Joy Thai Cube: Sesam krydret kylling med nudler

Orient Plaza Kinesiske stegte nudler med kylling

Nice n EasyThai Chicken Curry with Noodles

Nice´n Easy Thai Chicken Peanut

~ af wozny på marts 30, 2014.

Skriv et svar

 
