Steff Houlberg Maxi Portion Spicy Meatballs

 

I Nettos frysedisk fandt jeg Steff Houlberg Maxi Portion Spicy Meatballs til blot 20 kr, som jeg ikke før var stødt på, og jeg heller ikke mindes at have set i den aktuelle tilbudsavis. Så mens jeg hørte den mest steroetypiske italienske Mario i mit hoved snakke om “A spicy meat-a-ball” drog jeg hjem med mit køb.

Jeg havde opbevaret den i køleskabet indtil jeg skulle bestråle den, så jeg gav plastbakken en lille smule mindre end de 12-13 minutter, det var anbefalet en frossen ret skulle have, men dog mere end de 6-7 minutter en fuldt optøet ret skulle have.
Før opvarmningen skulle folien perforeres og et par minutter inden den var færdig skulle folien helt af; uvist af hvilken grund. Det var klart det mest besværlige og smertefulde ved tilberedningen, da dampen fra kartofler slikkede op af min ubeskyttede hånd.
Plastbakkens to rum gjorde det muligt af anrette på gulligt porcelæn, hvilket gav en stor pæn portion.

Kartoffelbådende var gennemkogte og smagt lidt fedtede men ikke grimt. Tomatsaucen var lidt til den syrlige side med courgette og rød og gul peberfrugt og smagte fint krydret. De otte “meat-a-balls” var lidt hårde og var ganske rigtig krydrede lidt til den stærke side.
Sammen gav de tre elementer en lidt fedtet, syrlig og stærk smagsoplevelse som overraskede positivt.

Med  Spicy Meatballs har Steff Houlberg valgt en rigtig god ret, der er ny på markedet, men stadig minder en smule om spaghetti Bolognese og den skal løftes op i “over middel”-kassen.

Steff Houlberg Maxi Portion Spicy Meatballs er produceret af Tulip Foods i Randers.

44,44 kr/kg

Se også:

Steff Houlberg Maxi Portion Bøf Bernaise

Steff Houlberg Maxi Portion Mørbradgryde

Steff Houlberg Maxiportion Kylling i whiskeysauce

~ af wozny på april 5, 2014.

Skriv et svar

 
