Findus jægerbøf

Med en tekst fra fremmede lande lokkede Lidl med jægerbøf, og da jeg var lidt spændt på at finde ud af, hvilken jæger, der måtte have ladet livet for at ende i frysedisken, spenderede jeg en klingende 10´er på papæsken.

Efter udpakningen stod jeg med Findus´ papbakke med folie, som blev punkteret og sendt i mikroovnen i syv minutter. Retten vat ganske rigtig optøet og varm efter den behandling.

Som billedet antyder var det et sammensurium af ingredienser, jeg nu stod med.
De orange og gule gulerødder i skiver var vandede og smagte ikke af meget. Kartoffelbådene var slatne og lidt fedtede og lå i en lysebrun standardsovs med lidt champignonstykker i. Klatten til højre skulle være solbær forklædt som gele, sovs eller noget helt tredie. Det var i hvert fald så ekstraordinært, at denne tilføjelse havde fået sin egen mærkat på pakken. Det var temmelig tykt, meget sødt og smagte mere af hylde- end af solbær.
Rettens højdepunkt var de to jægerbøffer, der mindede mistænkeligt meget om industrifrikadeller, og selv om der på pakken stod, at der skulle være 20% hjortekød i, smagte de som industrifrikadeller, og jeg tror jeg havde været lige så tilfreds, hvis det havde været det.

Findus Jægerbøf var en sørgelig forstilling, uanset hvor eksotisk pakken prøvede at være, og uanset om der endelig var solbær i pakken eller ej. Den holdt sulten fra døren, men var langt fra en nydelse. Dog har jeg lært at jægerbøf sandsynligvis hedder metsästäjänpihvit på finsk, og dét ved man jo aldrig, hvornår man får brug for.

Til 10 kr er det enten for godt til at være sandt eller et rigtig godt tilbud til prisen. Det vil jeg lade op til andre om at bedømme. Jeg har tidligere været ret positiv overfor Findus, men denne gang ryger den i skammekrogen.

Findus Jægerbøf er produceret i Sverige og købt i Lidl forhåbenligt som et engangstilbud.

25 kr/kg

Se også:

Findus Dagens Frikadeller med Rødkål

Coquette Pork Burger & Mash

Danish Prime Frikadelle med stuvet hvidkål

 

~ af wozny på maj 30, 2014.

Skriv et svar

 
