Prima Menu Fish & Chips

For at finde nyheder indenfor færdigretter er turen igen gået til én af de tyske discountkæder. I Aldis frysedisk fandt jeg en lille papæske der så spændende ud, og til blot en tyver, skulle den da prøves.

Inden tilberedningen af Prima Menu Fish & Chips skulle låget fjernes, hvilket var lidt besværligt. Fisk og tynde fritter lå løst i æsken og jeg gruede lidt for et tørt resultat efter endt bestråling,  men stolede på færdigretkokken, der havde sagt god for 6 minutter ved 800W. Den medfølgende remouladesauce lå frossen i en pose, og da det lykkedes mig at overse, at saucen skulle fjernes før opvarmingen, fik den lov til at blive.

Da mikrobølgeovnen havde udsendt sine Biib kunne jeg tage retten i øjesyn. Ikke overraskende var posen med saucen eksploderet, men var på den anden side varm og næsten tom. Hvordan saucen skulle blive varm uden bestråling, havde vejledningen ingen svar på. Det er muligt, at den var tænkt som en remouladesauce-skub-opper til dessert.

Fritterne var tynde og korte og var en anelse tørre men smagte rimeligt. Saucen var lidt til den tykke klæbrige side – muligvis pga min tilberedning, men smagte udmærket. Fisken var også lidt tør og frituredejen lidt klæbrig. Kødet var fint varmt, en smule løst men smagte faktisk fint. De 300 g gled hurtigt ned og gjorde det ud for et let måltid og en variation til thai-cubes og danske færdigretter.

På pakken anbefales tilberedning i en mikro- eller normal ovn, men jeg tror at både fisk og fritter sagtens kunne tåle en tur i friture, hvis man ikke er så fedtforskrækket. Posen med sauce kan så nå at tø op imens.

Prima Menu Fish & Chips er lidt svær at bedømme, for egentlig er det ikke særlig godt, med tørre ingredienser og klæbrig sauce, men det smager nogenlunde, og fisken er af rimelig kvalitet. Derfor vil jeg ikke helt afskrive den og lader den lige snige sig med op i “Middel”-klassen. Det er dog med en advarsel, for jeg tror ikke alle er lige så overbærende som jeg er i dette tilfælde.

Prima Menu Fish & Chips er produceret i Tyskland og fundet i Aldi til 20 kr.

 

66,67 kr/kg

Se også:

Hatherwood Fish&Chips

Donegal Catch Takeaway Fish´n Chips

 

~ af wozny på august 31, 2014.

Skriv et svar

 
