Kitchen Joy Tom Yum Chicken Soup med nudler

Kitchen Joy (den med kokken) har efterhånden slået sig fast som storleverandør af Thai-cubes, der er blevet rigtig populære.
Den lokale Netto havde får lidt nyt i form af to varianter af thailandsk suppe i deres frostdisk, som jeg skyndte mig at købe. De har nu ligget et stykke tid i min egen fryser inden der blev en lejlighed til at prøve dem.

Kitchen Joy Tom Yum Chicken Soup med nudler kom i praktisk lukket plastskål, hvor man lige skulle lette lidt på låget, inden den kunne sættes direkte i mikrobølgeovnen.
Fem minutters bestråling var alt, der skulle til, for at suppen var tøet op og virkede varm. Da der blev rørt lidt rundt i det færdige produkt, var den dog ikke helt kogende, men absolut spiselig. Hvis retten ikke skal spises umiddelbart efter den kom ud af ovnen, kunne den godt klare ½ minut mere. Det er også muligt at min ovn ikke er helt oppe på de 900 W, som var angivet som standard.

Kitchen Joy Tom Yum Chicken Soup er en typisk asiatisk suppe og min ske kom hurtigt til kort overfor den store klump nudler midt i skålen. Jeg gik over til traditionel spisestil, hvor jeg snuppede nudlerne med en gaffel (jeg skulle naturligvis havde benyttet spisepisepinde) og drak suppen fra skålen.
Suppen smagte fint og var ikke alt for stærk. Nudlerne var ret neutrale men mættende. En smule kylling gav lidt protein, men var ikke overvældende. Af grønt fandt jeg en skive champignon og lidt limeblade eller citrongræs, der stadig er uspiselig, men heldigvis i små stykker.

Thailandsk suppe fra Kitchen Joy er et fint produkt både hurtig og velsmagende til en rimelig pris lige under en skinnende 20´er på tilbud.
Man ved hvad man får, men bliver derfor heller ikke overrasket og derfor lander den midt i feltet for Kitchen Joys produkter, men stadig langt over oksekødssuppe med boller.

Kitchen Joy Tom Yum Chicken Soup med nudler er købt i Netto og produceret i Thailand.

 

56,25 kr/kg

Se også:

Findus Thaisuppe

Mou Thai Karry

Vitasia Chicken & Vegetable Soup

~ af wozny på september 30, 2014.

En kommentar to “Kitchen Joy Tom Yum Chicken Soup med nudler”

  1. har hørt at produktionen af dem er stoppet :(….. blev jeg trist over da jeg ringet og hørte selvskabet og fik det svar :(..

Skriv et svar

 
