Glorious! Tuscan Chicken & Orzo

Fakta har i et stykke tid haft nogle supper til salg på køl, og selv om de lød spændende, var en pris på 25 kr lige i overkanten for en halv liter ukendt suppe.
Heldigvis havde de i en uge supperne på tilbud til 10 kr, og det var jo en ganske anden sag.

Den første jeg prøvede var Glorious! Tuscan Chicken & Orzo som var en rustik tomatsuppe med fyld.
Suppen kunne tilberedes og spises direkte fra plastkoppen, så dét benyttede jeg mig af. 5½ minut med et pitstop halvvejs til omrøring gjorde suppen meget varm. Plastkoppen kunne ikke holde på varmen, så der gik ikke længe, inden den var spiselig.

Suppen smagte af tomat og var så syrlig, at jeg kunne mærke det i tænderne. Af fyld fandt jeg squash, løg og nogle grønne italienske krydderurter, og nogle riskorn, som jeg har fundet ud af, er orzo. Proteinen bestod af findelt trævlet kylling, som var lidt kedelig og smagte ikke af meget pga den ringe størrelse. Fyldet gav masser af smag og en smule struktur, men de enkelte ingredienser var svære at adskille.

Glorious! Tuscan Chicken & Orzo har en stor smag og masser af fyld, men hver mundfuld var det samme som den foregående. Suppen er for syrlig til min smag, men er mættende og klart den 10´er værd, som jeg gav for den. Den er lysår bedre og lettere en samtlige frosne supper jeg har prøvet, og derfor skal den også i “Over middel” gruppen.

Glorious! Tuscan Chicken & Orzo er produceret af Glorious Foods i UK og købt i Fakta til spotpris.

16.67 kr/kg

Se også:

Knorr Chuncky Tomato Soup

Karolines Køkken Rustik Tomatsuppe med grillet peberfrugt

 

~ af wozny på marts 11, 2015.

Skriv et svar

 
