Glorious! Malaysian Chicken

Inden temperaturen udenfor stiger alt for meget, må jeg hellere få ryddet ud i de supper, jeg har købt.
Faktas tilbud på en gylden 10´er for kølede supper, gav mig muligheden for at købe Glorious!Malaysisk suppe med kylling.

Suppen blev varmet op direkte i plastkoppen og blev bestrålet først i 3 minutter, en hurtig omrøring og så yderligere 3 minutter. Da der var gået 2 minutter tog jeg dog suppen ud. Et termometer målte på dette tidspunkt suppen til mindst 70 grader, hvilket jeg ville anse for tilstrækkelig.

Den gullige suppe synede ikke af meget, og jeg havde ikke synderligt stort held med at røre nævneværdig fyld frem.
Ud over den åbenlyse temperatur gav suppen kun ganske lidt varme fra den chilli, der skulle have været til stede. Dette kan skyldes, at den kvalmende søde kokosmælk, der er kendetegnende for syd-øst-asiatisk mad, overdøvede den. Af fyld fandt jeg lidt kartofler og lidt ris, som i bedste fald ikke giver nogen smag. Gulerod og løg kunne have gjort, men desværre heller ikke. Der skulle være 5% kylling (ca 30 g) i suppen, men den var så findelt, at den mest mindede om savsmuld.

Glorious! Malaysian Chicken mættede på samme måde som 0.6 l af en hvilken som helst discountsuppe. Jeg havde håbet på en fyldig suppe med noget konsistens og nogle friske grønsager og måske enkelte stykker kød, som kunne se ud som om det stammede fra en kylling. Det var langt fra mine forventningeer og selvom jeg gav langt under det halve af normalprisen på tilbud, var jeg stadig skuffet.
Glorious! Malaysian Chicken er bedre end boullionsuppe, men ikke meget og sendes i skammekrogen.

Glorious! Malaysian Chicken er produceret af Glorious Foods i UK og købt i Fakta til spotpris.

16.67 kr/kg

Se også:

Glorious! Tuscan Chicken & Orzo

Karolines Køkken Mild karrysuppe

Cully & Sully kyllingesuppe

~ af wozny på marts 19, 2015.

Skriv et svar

 
