Delikato Tomat-nudelgryde med kødboller

Når det kommer til dåsemad, ser jeg det efterhånden som min pligt at tage én for holdet, og der har ikke været noget dåsemad, der har været overvældende.
Delikato Tomat-nudelgryde med kødboller mindede mig i foruroligende grad om Spaghetti Napoli, som havde været en fæl oplevelse, da jeg mødte den igen, så det var ikke med de største forventninger, at jeg tog hul på dåsen.

400 g blev møjsommeligt vejet af, og efter et par forsøg fik jeg en rimelig balanceret portion øst op i min plastboks til mikrobølgebrug. Der var angivet 6 minutter ved 600 W, men efter 3 minutter ved min ovns maximale ydeevne, som vist er 900 W sprang låget af min beholder, så jeg antog, at portionen var varm nok, hvilket også viste sig at være korrekt. Tomatsaucen var temmelig tynd så jeg valgte at se retten som tomatsuppe med fyld og indtog den med ske.

Suppen var overaskende god – både sød og let krydret men også med en snert af suppeterning. Der var stykker af tomat i, hvilket jeg klart ser som et plus. De kogte skruer havde ikke fået det bedre af at være henkogt i suppen og havde ikke meget konsistens, men holdt dog sammen og kunne spises i ét stykke. Bollerne var underligt tørre og smulrede nærmest i munden selvom de havde ligget i suppen i månedsvis og smagte ikke specielt godt og klart nudelgrydens svageste punkt.

Delikato Tomat-nudelgryde med kødboller er en rimelig tomatsuppe med kedelige nudler og under middel kødboller, men den er billig og langtidsholdbar og man kan blive mæt to gange for bare 17 kr. Til en én-mands campingtur kan den godt bruges, men den kan kun komme i middelkategorien, hvilket er en fin karakter for dåsemad.

Delikato Tomat-nudelgryde med kødboller er fremstillet af Buss Fertiggerichte gmbh i Tyskland og fundet hos Aldi.

21,19 kr/kg

Se også:

Delikato frikadeller med kartofler gulerødderog sovs

Beauvais Spaghetti Napoli

Coquette Bondegryde

~ af wozny på maj 18, 2015.

Skriv et svar

 
