Vitasia Chicken Jalfrezi

En enkelt frossen ret fra Lidls indiske tema havde gemt sig i fryseren et stykke tid og fik derfor chancen.

Retten kom i den velkendte foliebelagte to-delte plastbakke og fik sin velfortjente snurretur af min elektriske kok.
Retten blev behændigt hældt op på gult porcelæn efter de seks minutters bombardement af mikrobølger.

En let parfumeret duft steg op fra den varme ret, der bestod af en rimelig portion gule temmelig tørre ris og en grumset sovs med 8-10 stykker kylling. Der gik ikke lang tid fra, at retten var landet på tallerkenen for at blive fotograferet, til jeg havde blandet de tørre ris og den udefinérbare sovs, for at  retten kunne glide lettere ned.
I følge pakken skulle retten være middel stærk, men min erfaring er, at det nok ligger i smagsløgene, der tester den, så jeg var lidt forbeholdende, og den var ikke stærk som man kender det fra Thailand. I stedet var det lidt som at løbe med åben mund gennem Magasins parfumeafdeling, som nok ikke lige var min smag. Kyllingekødet var til gengæld ganske godt, mørt og velsmagende.

Vitasia Chicken Jalfraezi var en oplevelse der er lidt for blomsteragtig for mig, men jeg ville klart foretrække denne frem for de velkendte frosne danske retter og med 400 g er der nok til et måltid, så når plus og minus er talt op, lander vi ret gennemsnitlig.

Vitasia Chicken Jalfrezi er købt i Lidl for 15 kr og produceret af Kerry Foods i Irland.

37,50 kr/kg

Se også:

Vitasia Chicken Korma

Kitchen Joy Massaman Curry Chicken with Jasminris

Coop Chicken Tikka Masala

~ af wozny på juni 28, 2015.

Skriv et svar

 
