Pottkieker Chiligryde

Først lige et shout-out til @themorfars – en podcast der ikke er først med det nye, der var så flinke at nævne, at jeg anmeldte ghetto-mad. Det gav da 100 ekstra besøgende over en uge. Tak for det, drenge.

Kalenderen siger efterår, så jeg må igang igen og starter hårdt ud med at tage én for holdet og give mig i kast med en dåse, der har stået og truet i ½ år. Fra de mørkeste stålbure i Aldi dukkede en dåse med Chiligryde frem.

Det faktum, at der er tale om en dåse, der skal åbnes med en dåseåbner, er der allerede mere forberedelse end så mange andre færdigretter. Dåsen indhold på 800 g blev lige blandet inden halvdelen blev nøje afmålt og opvarmet i en mikrobølgebestandig plastbeholder. På dåsen stod der 6 minutter ved 600 watt, men jeg halverede tiden, både pga portionens størrelse og fordi min ovn har højere ydelse.

På dåsen var der et billede af retten i en skål, så det benyttede jeg mig også af, og med ord som chili og bønner som beskrivelse, forventede jeg mig nok noiget i retningen af chili con carne, selvom der også stod jagtpølse. Det var nok en spændende tysk variant.
Produktet levede ikke helt op til forventningerne. Der var nærmest tale om en sovset suppe med fyld af melede brune bønner, skamkogte grønne bønner og gulerødder og stykker af en semifast pølse, med en smag jeg ikke kunne definere. Det hele smagte mest af tysk grønsagsboullion og jeg savnede noget kartoffelmos. Under indtagelsen overvejede jeg, om jeg skulle gå over til en ske i stedet for gaflen, men det lykkedes dog uden.

Det var absolut ingen nydelse og ikke en gang tanken om, at portionen kun havde kostet 5,50 kr var en formildende omstændighed, og jeg sender ved førstkommende lejlighed Pottkieker Chiligryde til nogle hobbitter, til næste gang de skal til Mordor.

Pottkieker Chiligryde er fremstillet af Buss Fertiggerichte gmbh i Tyskland og købt i Aldi.

13,69 kr/kg

Se også:

Pottkieker Oksehalesuppe

Røvergryde

Coquette Chili con Carne

~ af wozny på september 24, 2015.

Skriv et svar

 
