Royal Greenland cremet fiskesuppe

Den lokale Netto-biks havde Royal Greenland på tilbud til en skinnende 20´er, så jeg greb et par pakker til fryseren. Nu var tiden kommet for at tage hul på én af dem.

Der står to portion på æsken og suppen kommer også færdigpakket i to seperate delvist vakuumpakkede plastpakker. Da jeg havde påtænkt mig pakken som hovedret valgte jeg dog at tilberede begge pakker.
Under tilberedningsanvisningen stod der, at man skulle prikke hul i pakkerne og opvarme dem i plasten i mirkobølgeovnen. Nu kan jeg godt huske, hvordan der er derefter at skulle håndtere kogende plastposer, så jeg valgte at tilberedningen skulle forgå i mikrobølgegenet plastbeholder i stedet. Og det var nok et smart valg. For godt nok var der på hver pakken et hjørne der lokkende så ud som om man kunne hive plasten fra hinanden dér, men jeg er ret sikker på, at der er fastgørelser på bærende elementer af Storebæltsbroen, der ville være svagere. Heldigvis kunne poserne klippes op og den frosne suppeterning stedes til hvile i plastbeholderen.

Tilberedningstiden var angivet som 4 minutter ved 600 watt, så dét gav jeg beholderen. Ikke overaskende var de to portioner ikke tøet helt op på den tid, så jeg rørte lidt rundt og gav den et minut mere, og så lige ét mere. Så var den klar.
Den cremede suppe smagte mild og ikke overdrevet af fisk. På æsken var der reklameret med atlantisk torsk og laks og jeg fandt ganske rigtigt 4 terninger rød fisk og 4 terninger hvid fisk. De var dog af meget svingende kvalitet fra meget mør til gummiagtig sej. Af grønsager observerede jeg gulerødder og porre i meget små stykker, men på trods af deres uanselige størrelse var de også underligt seje.

Royal Greenland cremet fiskesuppe er bestemt ikke dårlig men heller ikke særlig god, og er indbegrebet af en middelmådig oplevelse. Der er lige lidt nok mad til én portion og som forret er den for industriel. Pakkerne er umulige at åbne og direkte livsfarlige, hvis de også indeholder kogende fiskesuppe. Jeg har smagt langt værre og vil være flink og placere den midt i feltet.

Royal Greenland cremet fiskesuppe er købt i Netto,  og produceret af Royal Greenlands fabrik i Polen.

57,14 kr/kg

Se også:

Rahbek fiskesuppe med laks og rejer

Royal Greenland grønlands Bouillabaisse

Deluxe Zuppa di Pesce

 

~ af wozny på november 15, 2015.

Skriv et svar

 
